У Києві розкрили чергову аферу чиновників Кличка з виділенням 200 млн гривень ремонт на дитсадки  / фото kyivcity.gov.ua

Загалом на ремонтні роботи вже витрачено понад 200 млн грн, у 10% дошкільних закладів вони ще не почалися.

Підрядники – виконавці робіт, як повідомляють ЗМІ, є наближеними до чинного заступника мера Києва Віталія Кличка, депутата Київради Вячеслава Непопа. Саме він координує зараз роботу Департаменту будівництва та житлового забезпечення. Ба більше, коли 2017 року "Житлоінвестбуд-УКБ" розподіляв мільйони підрядникам, саме Непоп очолював цю комунальну структуру.

Про це у своєму матеріалі «Схема Непопа: 200 млн на дитсадки через своїх – АМКУ вимагає повернути гроші КМДА» пише рух ЧЕСНО.

Відео дня

Як повідомляється у розслідуванні, у 80 столичних дитсадках мали зробити ремонт. У 73 із них роботи вже розпочали, а ще 7 чекають на початок ремонтних робіт. З бюджету міста вже виділено понад 200 млн грн. Ці кошти надійшли замовнику робіт 2018 року.

Замість того, щоб Департамент освіти та науки самостійно провів тендери та визначився з підрядником, гроші вирішили спрямувати на рахунок КП "Житлоінвестбуд-УКБ". Про це йдеться в розпорядженні Кличка. Керівником цього комунального підприємства у 2002-2018 роках був чинний депутат Київради від «Солідарності» Вячеслав Непоп.   

Читайте такожРозбійники, які розкрадали гроші киян, мають сісти за ґрати – ТкаченкоСаме 2018 року "Житлоінвестбуд-УКБ" переказав ці кошти підприємствам, котрі, за твердженням журналістів, пов'язані з Непопом.

Перш ніж почати такі роботи, розпорядник коштів, яким у цьому випадку був департамент КМДА, має звернутися до АМКУ, аби пересвідчитися, чи правильно використовуються бюджетні кошти. 

Громадський рух ЧЕСНО попросив АМКУ відповісти, чи звертався розпорядник коштів для одержання висновку, чи є такий висновок, і в разі його наявності надати копію для подальшого аналізу. 

АМКУ пояснив, що для отримання висновку розпорядник звернувся лише в січні 2019 року, тому наразі ще триває аналіз матеріалів. Є проміжний висновок про те, що КМДА не мала права визначати замовником робіт КП "Житлоінвестбуд-УКБ", а необхідно було провести конкурс для делегування цих функцій.

Попри це, більшість тендерних закупівель КП "Житлоінвестбуд-УКБ" здійснило 2018 року, тобто за рік до того, як звернулося до АМКУ. Отже, необхідного висновку Антимонопольного комітету України на момент проведення тендерів КП не мало.

Сам Непоп прокоментував свої подальші дії та як так сталося, що роботи виконувалися без висновку АМКУ.

"Нам не зрозуміло, чому минулого року все було нормально, а цього року Антимонопольний комітет не дав кінцевого висновку, а дав лише попередній. Ми підемо до суду, до кінця!" – зазначив Непоп.

Ремонтом в одному з дитсадків на Оболоні зацікавилася навіть прокуратура, оскільки КП перерахувало переможцю тендера кошти, а роботи так і не почалися.

Загалом станом на січень 2019 року КП освоїло понад 203 млн грн бюджетних коштів. А цьогоріч фінансування воно ще не отримувало.

10 вересня Руху ЧЕСНО стало відомо про проміжний висновок АМКУ, у якому зазначено, що підтримка, котра надається з бюджету міста Києва для здійснення функцій замовника, є державною допомогою, недопустимою для конкуренції, тому надана КП "Житлоінвестбуд-УКБ" підтримка є незаконною. Надавачам такої державної допомоги необхідно припинити її надання.

Окрім того, профільному департаменту КМДА потрібно забезпечити повернення незаконної державної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції.

У разі неповернення комунальним підприємством "Житлоінвестбуд-УКБ" коштів до міського бюджету департамент зобов'язаний подати на це КП до суду.

Взяти коментар у в.о. директора КП "Житлоінвестбуд-УКБ" Сергія Даниловича не вдалося, але секретарка повідомила, що в нього нарада та й узагалі він усних коментарів не дає, тож порекомендувала звернутися письмово, щоб отримати письмову відповідь у визначений чинним законодавством термін. Громадський рух ЧЕСНО надіслав запит, проте відповіді станом на 19 вересня не отримав.

Читайте такожДепутат Київради пояснив, як команда Кличка вкрала 600 мільйонів на ремонті Шулявського мостуЗазначимо, що це комунальне підприємство підпорядковане Департаменту будівництва та житлового забезпечення КМДА, який з 2010 до 2014 року очолював сам Данилович.

Рух ЧЕСНО також надіслав листа до НАБУ з повідомленням про порушення законодавства.

Постає питання: чому розпорядник коштів сам не проводить тендери на виконання певних робіт, а робить це через КП, так звану "прокладку", де осідає частина грошей з місцевого бюджету/коштів платників податків? Адже за послуги, які надає підприємство, зокрема здійснення тендерних закупівель та юридичне оформлення угод, воно отримує певну оплату. А також чому лише 2019 року подали документи до АМКУ для одержання висновку щодо державної допомоги?

Метою контролю за державною допомогою є зменшення негативного впливу на конкуренцію, прозоре та раціональне витрачання державних коштів із запровадженням суспільного контролю над цим процесом, а також створення рівних умов. 

Державна допомога, яка надає нечесні переваги певним компаніям, може зашкодити іншим підприємствам.

Згідно із законодавством, державна допомога може реалізовуватися шляхом надання державних коштів суб'єктам господарювання у вигляді дотацій, субсидій, грантів і навіть збільшення статутного капіталу державних та комунальних підприємств із державних коштів.

За певних умов такі дії держави (в особі органів державної влади чи місцевого самоврядування) можуть бути визнані рішенням АМКУ державною допомогою, недопустимою для конкуренції, яка підлягатиме поверненню до державного бюджету.

Також, відповідно до Закону України "Про захист економічної конкуренції", усі рішення, розпорядження, накази тощо, які мають чинність на території певного регіону та вплив на конкуренцію на відповідному ринку (у цьому випадку – ринок капітального будівництва), повинен вивчати АМКУ для визначення того, чи впливають вони на конкуренцію.