Фото vidrodzhennya.org.ua

Нинішній стан справ на Запорізькому автомобільному заводі – це зразок безгосподарності чинної влади.

Про це заявив співголова депутатської групи «Партія «Відродження» Віктор Бондар під час візиту до Запоріжжя.

Політик відвідав взуттєву фабрику «МІДА», а також ЗАТ «Запорізький автомобільний завод» (ЗАЗ), де зустрівся з колективами підприємств.

Відео дня

Він нагадав, що свого часу в виробництво та обладнання ЗАЗу було інвестовано майже 400 млн доларів, однак сьогодні завод став не потрібним уряду.

«Держава повинна допомагати промисловості не лише пільгами. Потрібно створювати економічні механізми стимулювання виробництва – преференції, систему держпідтримки, довгострокове низькопроцентне кредитування тощо. Так зробили сусідні з Україною країни, і в результаті виробництво автомобілів у них зросло, а в нас, на жаль, автопромисловість практично ліквідована», – констатував Віктор Бондар.

Він додав, що сьогодні ЗАЗ самостійно намагається знайти вихід із кризової ситуації і розвиває інші напрями – випуск автобусів, комплектуючих для автомобілів, різноманітної непрофільної продукції.

Так, одним із найуспішніших проектів є автобусне виробництво. Оскільки український ринок оцінюється десь в 1 тисячу автобусів щорічно, то на ЗАЗі освоюють європейський ринок: проходять сертифікацію в Угорщині та інших країнах. І, по суті, завод отримав друге життя. Але все це без підтримки держави, зауважив кандидат у Президенти і підкреслив, що сьогодні необхідна кардинальна зміна державної промислової політики.

«Економічна стратегія Партії «Відродження» дає шанс встати на ноги таким виробництвам, як ЗАЗ. Вона розрахована на те, щоб підняти промисловість у всіх регіонах України, дати друге дихання найбільшим вітчизняним підприємствам. Щоб наша країна могла випускати власні локомотиви, трамваї, автобуси, нарощувати автомобільне виробництво у співпраці зі світовими гігантами автомобілебудування. Проте щоб такі виробники були зацікавлені прийти в Україну, держава повинна створювати умови», – сказав Віктор Бондар.

Голова правління ПАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко підтвердив, що наразі з боку держави йде пряма підтримка переважно імпорту автомобілів, зокрема вживаних. Натомість для українських виробників зростає податкове навантаження.

«Збільшили акцизи на легкові автомобілі, запровадили акциз на вантажні автомобілі та автобуси, акцизний податок на майно. Підвищили в рази плату за землю промисловим підприємствам! Це з одного боку. А з іншого – всі країни світу борються за ринки, а ми ринок відкриваємо, причому в односторонньому порядку», – сказав Микола Євдокименко.

На його думку, першим посилом у державній підтримці мусить бути розвиток внутрішнього споживання, другим – підтримка експорту й обмеження імпорту. І це не буде порушенням міжнародних угод нашої держави.