Як передає кореспондент УНІАН, про це під час презентації результатів передвиборчого моніторингу теленовин дев'яти провідних телеканалів України за вересень та жовтень 2012 року повідомила керівник проекту, завідувачка відділу соціології культури і масової комунікації Інституту соціології НАН України, професор Наталя Костенко.
Вона повідомила, що щотижневий моніторинг вказує на те, що “новини” можуть повторюватися з тижня на тиждень. Зокрема, Н.Костенко навела приклад повторів новин щодо відкриття Президентом України Віктором Януковичем хлібозаводу. “Такими повторами цим подіям, цим новинам додається певний символічний чи політичний капітал”, - сказала вона.
На цю тему: Медіа-моніторинг: ПР зайняла 43% новин
Також експерт відзначила, що канали мають чітко виражені політичні преференції. При цьому, прив'язаність усіх каналів відзначається лише до ПР, а іншим партіям увага приділяється диференційовано.
Таким чином, за перший тиждень жовтня 27% синхрону разом належить В.Януковичу (15%) та прем’єр-міністрові України Миколі Азарову (12%, у перший тиждень вересня 40% - по 20% у кожного). По 5% синхрону у лідера партії “УДАР” Віталія Кличка та начальника відділу зв’язків з громадськістю МВС Володимира Поліщука, який коментував трагічні події у “Каравані”.
Загалом же за цей період 36% синхрону належить представникам ПР (на першому тижні вересня 66%), 11% - “Батьківщині” (10% у перший тиждень вересня), 6% - КПУ, 5% - УДАРу, 4% - "Україна – Вперед!".
При цьому, синхрон представників “Батьківщини” найбільший на TВi – 22% (у вересні та серпні - 18%), 58% синхрону на УТ-1 належить Президентові і представникам Партії регіонів. Синхрон представників КПУ найбільший на Інтері (16%, у перший тиждень вересня на TVi - 10%), УДАРу на Інтері (10%, у вересні 19% на цьому каналі), партії “Україна – Вперед!” – на ТРК “Україна” – 11%.
Загалом же 5-й канал найбільшу увагу приділяє Батьківщині - 47% (у вересні також 47%), а також TVi – 25% (у вересні - 37%), СТБ – Партії регіонів (51%). Найбільша увага до КПУ - на Інтері та 1+1 (по 12%), до УДАРу - на Інтері (6%, першого тижня вересня також на Інтері - 9%), до “Україна – Вперед!” на Першому національному – 9%. При цьому, увага до представників правлячої коаліції в 2,5 раза більша за увагу до опозиції: 63% проти 25% (на першому тижні вересня у 3 рази - 71% проти 23%), відзначають експерти.
Як показує дослідження, загалом лідерами уваги в новинних програмах першого тижня жовтня були В.Янукович - 12% (в перший тиждень вересня 11%), прем’єр-міністр М.Азаров - 7% (у вересні 10%), екс-прем’єр-міністр Юлія Тимошенко – 4% (в перший тиждень вересня 3%). 33% усіх згадувань про політиків стосується представників Партії регіонів (першого тижня вересня 57%), Батьківщини – 18% (у вересні 18%), 6% - Україна – Вперед! (3%), 6% - КПУ (у вересні 6%).