Flickr/Jim Downing

Команда вчених з Угорщини нещодавно опублікувала результати дослідження, які натякають на існування досі невідомої субатомної частинки. Автори повідомляли про її сліди ще в 2016 році, але тепер вони виявили ще більше доказів за допомогою різних експериментів.

Якщо результати підтвердяться, так звана частинка X17 може пояснити природу темної матерії, загадкової субстанції, з якої, як вважають вчені, складається більш ніж 80% маси у Всесвіті, - пише Newsweek. Вона може бути носієм «п’ятої сили» за межами списку з чотирьох, які передбачені стандартною моделлю фізики (гравітаційна, електромагнітна, слабка і сильна ядерні сили).

Читайте такожТемна матерія могла виникнути ще до Великого вибуху

Видання пише, що більшість вчених, які полюють на нові часточки, використовують велетенські прискорювачі, щоб зіштовхувати між собою субатомні частинки на високій швидкості й дивитися, що станеться після вибуху. Найбільший з цих прискорювачів – це Великий адронний колайдер у Європі. Саме в цій системі у 2012 році був виявлений бозон Хіггса.

Аттілла Крашнохокай і його колеги з Інституту ядерних досліджень у Дебрецені (ATOMKI) використали інший підхід, який передбачає проведення низки експериментів з обстрілу протонами ядра різних атомів. В 2016 році вони спостерігали пари електронів й позитронів, які відділялися під час переходу ядер берилію-8 від високоенергетичного стану до низькоенергетичного стану. Вони виявили відхилення від очікуваного результату, коли кут між електронами й позитронами був великим. Цю аномалію можна було б пояснити, якби ядра виділяли невідому частинку, яка потім «розділялася» на електрони й позитрони.