Знайдено ідеальний рецепт мильних бульбашок / pixabay

Фізики з Університету Еморі знайшли оптимальний рецепт основи для створення великих мильних бульбашок. Відкриття, серед іншого, допоможе в дослідженні принципів поверхневого натягу та розвитку інженерної думки.

Читайте такожВчені відкрили субатомну частинку, яка може пояснити суть темної матерії

Як повідомляє Naked Science, стаття вчених опублікована в журналі Physical Review Fluids. Зазначається, що в наукових цілях інженерам часом вдається створювати величезні мильні бульбашки діаметром понад 15 метрів і об'ємом під сотню кубометрів. Вражаюче, але при товщині стінок, що вимірюється мікрометрами, вони можуть залишатися стабільними протягом багатьох хвилин.

У новому дослідженні фізики проводили лабораторні експерименти, готуючи суміші води, рідких детергентів і різних полімерів для стабілізації бульбашок — від гуарової смоли (загусник Е412) до в'язкого поліетиленгліколю. Отримуючи з них плівки на широкій рамці, вчені стежили за товщиною і стабільністю стінок, визначаючи найбільш ефективну комбінацію.

За підсумками експериментів оптимальний рецепт виглядає так: на літр води - 50 мілілітрів детергенту Dawn Professional, 2-3 грами порошку гуарової камеді, 50 мл спиртової суміші для дезінфекції і 3 грами пекарського порошку.

Для приготування суміші слід розвести камедь спиртом, розчинити отриману субстанцію у воді і дати настоятися, аби камедь встигла гідратуватися. Перемішувати рідину потрібно обережно: вона має стати трохи густішою, ніж чиста вода. Потім додати пекарський порошок і знову перемішати, під кінець додати детергент.

Отриману плівку обережно підчепити рамкою і надувати поспішаючи.

Раніше американські фізики пояснили злипання вівсяних колечок в тарілці.