За три мільярди років Місяць віддалилася від Землі / фото УНІАН

Дослідники Массачусетського технологічного інституту і Університету Рутгерса з'ясували, що стародавнє магнітне поле Місяця генерувалося гігантською динамо-машиною, аналогічною земній. До такого висновку вчені прийшли, визначивши, що магнетизм супутника протримався на один мільярд років довше, ніж вважалося раніше. Стаття з результатами наукової роботи опублікована в журналі Science Advances.

Фахівці проаналізували зразки місячних порід, зібраних під час місії «Аполлон-15». Виявилося, що вони сформувалися 1-2,5 мільярда років тому в присутності слабкого магнітного поля, індукція якого становила п'ять мікротесел (Тл). Це приблизно в 10 разів слабкіше магнітного поля Землі, але в 1000 разів сильніше полів в міжпланетному просторі. Однак 3-4 мільярди років тому магнетизм Місяця був на два порядки сильніше.