Мітингувальники спілкуються з представниками прокуратури

Під будівлею прокуратури Одеської області відбувся мітинг проти бездіяльності правоохоронних органів щодо розслідування аварії в порту "Південний", де буксир MIDAS врізався в танкер GAZ SERENITY, на борту якого знаходилося 15 тисяч тонн аміаку.

Також кілька десятків активістів вимагали від правоохоронців негайно зайнятися розслідуванням, на якій підставі в українські морські порти зайшли два російські буксири DIAMOND N і TOPAZ N, які вже два місяці простоюють біля причалів Чорноморського порту. Про це повідомляє delo.ua.

"Минулого тижня ми написали дві заяви в прокуратуру за двома фактами. Перший факт - це два російських буксири, що знаходяться в порту Чорноморська, які прийшли з Новоросійського порту. Ці буксири і купа афілійованих структур, які заходять на буксирний ринок пов'язані з народним депутатом Кісєлем, який займає посаду голови транспортного комітету. Вони здійснюють рейдерські атаки на порти України, використовуючи ресурс країни-агресора. Ми написали заяви в СБУ, заяву особисто президенту Зеленському, як головнокомандувачу, про те, що в акваторії України, де базується наш флот, знаходяться російські буксири. Це настільки дикий і кричущий факт, що ми вважаємо, що з ним повинні розібратися правоохоронці», - заявив організатор протесту, голова Ради громадської безпеки Марк Гордієнко.

Відео дня

Друга заява в прокуратуру, за його словами, стосується аварії в порту "Південний" 22 вересня, коли буксир MIDAS врізався в танкер GAZ SERENITY, на борту якого знаходилося 15 тисяч тонн аміаку.

"Цей буксир, якраз належить фірмі, яку курирує Кісєль зі своєю гоп-компанією. Вони, прийшовши до влади, змінили керівництво АМПУ. Тепер, наприклад, в Южному, за допомогою Широкова (глава Южненського філії АМПУ- ред.), вони намагаються витіснити конкурентів, завівши туди мотлох, який не готовий якісно виконувати свою роботу. Буквально 10 днів тому, при буксируванні танкера була здійснена аварія, яку керівництво порту приховує. Одесити і жителі біля порту знаходяться під загрозою. Якщо це не розслідувати, не розібратися в істинних причинах того, що сталося – то в будь-який момент в акваторії порту ми отримаємо екологічну катастрофу, а потім всі будуть розводити руками і знаходити стрілочників. Тому ми вимагаємо порушення кримінальної справи, щоб було зрозуміло, що важливіше: безпека Одеси і порту або корупційні оборудки", - додав Гордієнко.

Учасники мітингу вимагають від прокуратури почати негайне розслідування щодо всіх перерахованих вище фактів і закликали РНБО розглянути питання перебування російських буксирів в українських портах на найближчому засіданні.

Вони також передали всі заяви і документи представнику прокуратури, який вийшов до них. Він розповів, що на даний момент заяви, які були написані ще тиждень тому, досі не внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Нагадаємо, в середині липня, незважаючи на численні акції протесту портовиків, в "Морський торговельний порт "Чорноморськ" Одеської області зайшли Російські буксири Diamond N і Topaz N.

А нещодавно в порту "Південний" виник великий скандал. 22 вересня буксир Midas, який належить компанії "Аксон Шиппінг", врізався в танкер Gaz Serenity і пом'яв йому борт. На танкері в той момент знаходилося 15 тисяч тонн аміаку.

Як повідомляють ЗМІ, про все, що відбувається прекрасно обізнаний глава Южненського АМПУ Максим Широков, який систематично порушує законодавство на користь фіктивних буксирних фірм, а також народного депутата Юрія Кісєля його соратника Ігоря Негулевського. Так, він, всупереч законному рішенню комісії АМПУ видав дозвіл на роботу в якості судна пожежної безпеки буксиру «Витязь», що належить компанії «Аксон Шипінг» який непридатний для цього і може стати причиною масштабної трагедії в «Південному».

Раніше повідомлялось, що на початку літа 2020 року навколо портів Великої Одеси (Одеса, Чорноморськ, Південний) з'явилася низка нових буксирних компаній-"прокладок". Це "Нік-флот", "Вега Шиппінг", "Українська буксирна компанія", "Аксон Шиппінг" і "Наві Шиппінг", які створені всього кілька місяців тому, їх статутні фонди складають всього п'ять тисяч гривень, у них відсутні власні буксири.