За словами аналітиків, ще у 2023 році у США дуже чітко розписали, як Україна буде застосовувати F-16 / фото Getty Images

Під час того, як Україна очікує на винищувачі F-16, головнокомандувач ЗСУ Олександр Сирський розповів про важливу деталь щодо їхнього майбутнього використання. В інтерв'ю The Guardian він зазначив, що ці літаки мають триматися від лінії фронту на відстані 40 км та більше, адже армія РФ може їх збити. 

За його словами, в будь-якому разі винищувачі дозволять Повітряним Силам ЗСУ ефективно знищувати російські крилаті ракети та уражати наземні цілі. 

Водночас у Defense Express наголосили, що якщо слова Сирського не цілеспрямовані на дезінформацію, то таке уточнення є дуже важливим, адже розкриває, що F-16 дійсно зможуть бути в українському небі та чому не слід розраховувати на щось більше. 

Відео дня

"Зокрема не наближатися на відстань 40 км - це дуже суттєве обмеження на можливості F-16 для задачі відігнати російські літаки з так званими КАБами - плануючими бомбами з комплектами УМПК. Бо для їх скидання по цілях на передньому краю та на глибині до 10 км від нуля російські літаки наближаються десь на відстань 40-50 км", - пояснюють аналітики.

За словами експертів, у разі повітряного бою між, до прикладу, українським F-16 та російським Су-34 буде 80-90 км. Тому наразі ключовим питанням щодо цього є озброєння, з яким прибудуть сучасні винищувачі. 

"Зазначимо, що за наявною інформацією всі європейські F-16, які пройшли оновлення MLU отримали радар AN/APG-66(V)2A з інструментальною дальністю 150 км (за іншими джерелами дальність виявлення цілі типу винищувач 110 км). Саме тому питання у ракетах. Якщо мова йде про найновішу AIM-120C8 з дальністю до 160 км, то це про дуже реалістичний сценарій під назвою "відігнати російську авіацію". Бо орієнтовний показник так званої No escape zone (коли ворожий літак вже не може втекти від ракети) для AIM-120C8 десь орієнтовно і дорівнює орієнтовно 80 км", - зауважили в Defense Express.

Своєю чергою аналітики підкреслили, якщо мова буде йти про AIM-120C5, то їхня дальність становитиме 105 км, а No escape zone буде значно меншою - орієнтовно 50 км. Тому можливостей з цією версією ракети здійснити точний удар буде менше. Проте якщо до винищувачів прийдуть старі версії AIM-120A/B, то їхня загальна дальність дії становитиме 50 км.

"Тобто на перше місце виходить не просто наявність F-16 у Повітряних силах і не просто ракет AIM-120, а конкретних версій цієї ракети. Але зазначимо, що параметр No escape zone дуже дискусійний і офіційних даних щодо нього немає. Більше того, він динамічний та ще й залежить від взаємного розміщення літаків у просторі, включно з курсом та висотою", - додали експерти.

У Defense Express зауважили, попри те, що українські винищувачі не наближатимуться до переднього краю на відстань у 40 км, це не означає, що вони не матимуть змоги виконувати одну з місій. Також варто враховувати той факт, що противник на ці 40 км відступає під час використання своєї тактичної авіації. 

"Також варто нагадати, що ще у жовтні 2023 року у США дуже чітко розписали, як Україна буде застосовувати F-16. Ще тоді було зазначено, що на першому етапі, коли літаків буде мало, а реального досвіду їх застосування буде обмаль, їх буде правильно застосувати лише для задач протиповітряної оборони. Лише поступово їх необхідно буде залучати до використання того західного авіаційного озброєння, яке вже є у розпорядженні України - протирадіолокаційних AGM-88 HARM та високоточних плануючих бомб. І лише потім - мова може піти про спробу відігнати російську авіацію, яка закидує українські позиції так званими КАБами", - підсумували експерти. 

F-16 для України - останні новини

Раніше глава Офісу президента Володимира Зеленського Андрій Єрмак заявив, що одним із ключових компонентів повітряного щита України стануть літаки F-16.

"Союзники України зобов'язалися поставити першу партію цього літа. Однак я маю наголосити, що цього недостатньо. Росіяни хваляться тим, що використовують тритонні керовані бомби проти України. Їхні бомбардувальники базуються на аеродромах у прикордонних районах Росії. Щоб нейтралізувати цю загрозу, нам, як і раніше, потрібні можливості великої дальності", - наголосив він.

Своєю чергою генерал ВПС Джеймс Хекер, командувач ВПС США в Європі розповів, коли українські пілоти на F-16 отримають перевагу у повітрі

"Я думаю, що найважливіше тут те, що це початок ознайомлення України із західним обладнанням, західною тактикою, західною доктриною і західним мисленням", - зауважив Хекер.

Вас також можуть зацікавити новини: