Мінекономіки пояснило зростання цін сезонними факторами / фото УНІАН

Зростання споживчих цін у березні відбулося виключно під впливом сезонних факторів, йдеться в огляді Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Читайте такожНацбанк підвищив прогноз зростання цін в Україні до 6%

"Типовими для цього місяця є зростання цін на одяг і взуття і подорожчання плодоовочевої продукції. Вплив ажіотажних настроїв через оголошення пандемії COVID-19 не мав вирішального значення", - зазначається в огляді.

Відео дня

Мінекономіки зазначає, що в березні прискорене зростання цін спостерігалося за декількома позиціями: на фармацевтичну продукцію та окремі продовольчі товари, зокрема, крупи, макаронні вироби, лимони тощо.

Зазначається, що березнева інфляція на споживчому ринку була найнижчою за останні 6 років - на рівні 0,8% в розрахунку до лютого.

За підсумками березня темпи зниження цін у промисловості в річному вираженні сповільнилися до 4,2% (з 6,8% у лютому 2020 року), в розрахунку до попереднього місяця ціни зросли на 1,8%.

"Найбільший вплив на загальну цінову динаміку мало збільшення на 5,9% вартості поставки електроенергії, газу та кондиціонованого повітря", - наголошується в огляді.

При цьому Мінекономіки, з урахуванням запровадження карантину і обмежень, у тому числі логістичних, прогнозує скорочення попиту, що на тлі відсутності дефіциту товарів "фактично унеможливлює істотне прискорення інфляції".

Як повідомляв УНІАН, за даними Держстату, споживча інфляція в Україні в березні 2020 року в річному вираженні - у порівнянні з березнем 2019 року – становить 2,3%, сповільнившись з 2,4% у лютому. При цьому споживчі ціни в березні зросли на 0,8% порівняно з попереднім місяцем.

Наприкінці березня Антимонопольний комітет зафіксував зростання роздрібних цін на продукти харчування в деяких регіонах України. Зокрема, з початку березня ціни на гречану крупу зросли більш ніж на 50%, пшоно - на 24%, цукор - на 16%. Після цього АМКУ відкрив розслідування про антиконкурентні дії українських торговельних мереж.