Ілюстрація REUTERS

Міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що "треба мати якийсь суїцидальний настрій", щоб запропонувати відновлення авіасполучення з РФ в нинішніх умовах.

Читайте такожУкраїнським авіакомпаніям можуть компенсувати обліт території Росії

Про це він заявив в інтерв'ю ЕП.

Відео дня

"Поки ця країна залишається агресором, ми в стані війни і не хочеться повторень МН17. Це просто небезпечно для українців. Мені здається, треба мати якийсь суїцидальний настрій, щоб запропонувати відновлення цього авіасполучення.

Я вже не кажу про геополітичні речі. Якщо ми відновлюємо, то значить, ми даємо меседж зовнішньому світу, що все добре, все чудово, ніяких проблем у нас з ними немає. Тоді питання: навіщо ми за якихось додаткових санкції щодо них звертаємося, навіщо ми хочемо продовжувати комунікацію в чотиристоронньому форматі, Мінські домовленості?

Тому поки що, враховуючи як вони себе поводять, я думаю, що про пряме авіасполучення з ними не можна говорити взагалі", - підкреслив Криклій.

Колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян виступав за повне припинення залізничного сполучення з Росією. На запитання, як він дивиться на цю ситуацію, Криклій відповів:

"Це питання іншого характеру. Якщо говорити політично, то звичайно, що можна було б знову-таки заблокувати. Озвучу кілька цифр. Наприклад, за 8 місяців 2019 року перевезено 7,7 млн тонн вантажів, що прямували транзитом, і оплата становила 3,5 млрд гривень".

"Ви ж знаєте, що в пасажирських перевезеннях ці рейси - одні з небагатьох, які є прибутковими. Більше того, у нас небагато сполучення. Ми просто створимо, напевно, додаткові перешкоди для громадян, які все одно змушені їздити туди з різних причин. Так вони будуть їздити через Білорусь.

Ми й так для економіки Білорусі вже створили хороші умови", - додав він.

Міністр також заявив, що в ситуації з залізничним сполученням "у нас там не було такої небезпеки".

"Таких катастроф МН17 на залізничних коліях не відбувалося і я сподіваюся, що не буде відбуватися. Це питання лежить у політичній площині. Якщо ми приймемо для себе рішення, що взагалі ізолюємся повністю від Росії - це вже інше рішення", - підкреслив Криклій.

"У нас є так само і угоди, які не скасовані. В СОТ 5-та стаття говорить про те, що має відбуватися транзит, і жодна з сторін-підписантів не має обмежувати це транзитне право або блокувати його.

Тобто, якщо ми порушуємо правила СОТ, це потрібно вирішувати не тільки на українському рівні, але й на міжнародному рівні. Інакше виходить, що ми втрачаємо свій транзитний потенціал і порушуємо частину угоди з СОТ", - додав він.