Фото УНІАН

Бізнес має намір оскаржити в суді новий договір «Укрзалізниці» на надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, який набув чинності з 1 липня.

Про це УНІАН повідомив комерційний директор найбільшого українського виробника феросплавів – Нікопольського заводу феросплавів (НЗФ) Геннадій Лавриненко.

«Ми залишилися сам на сам з монополістом. Тому ми були змушені підписати договір з «Укрзалізницею» в тій редакції, яку вони пропонували. Це був явний тиск. Ми та всі інші учасники ринку були змушені його підписати, щоб не зупинити роботу підприємств. Разом з тим, ми будемо оскаржувати новий договір в судовому порядку, тому що значна кількість його положень містить явні ознаки зловживання «Укрзалізницею» своїм монопольним положенням. Тому будемо звертатися й до Антимонопольного комітету», - заявив він.

Відео дня

Читайте також"Їх цікавить прибуток": міністр інфраструктури звинуватив керівництво УЗ у байдужості до пасажирських перевезень

Учасник ринку зазначив, що в останні дні червня «Укрзалізниця» чинила на підприємства, які не підписали новий договір, безпрецедентний тиск.

«Мало того, що не приймалися плани перевезень на червень, так ще й виникали різні технічні збої в роботі автоматизованої системи планування перевезень «МЕСПЛАН» навіть за поточними відправленнями. Не приймалися коди одержувачів, не приймалися вагони до перевезення, а місцеві дирекції «Укрзалізниці» нічого виразного не відповідали. Це при тому, що діє старий договір на перевезення, який ми не розривали», - зазначив він.

При цьому учасник ринку звернув увагу, що одразу після підписання нового договору все запрацювало.

«Від 15 хвилин до 1,5 години, у кого як, всі плани перевезень були підтверджені», - повідомив він.

Також, за словами учасника ринку, спільне звернення представників бізнесу в Антимонопольний комітет, до прем'єр-міністра та президента з проханням скасувати введення в дію нового договору так і залишилося без відповіді.

Як повідомляв УНІАН, 30 березня «Укрзалізниця» повідомила, що перенесе на два місяці введення нового договору про вантажоперевезення, який спочатку планувалося ввести з 1 червня. У березні Антимонопольний комітет України рекомендував «Укрзалізниці» утриматися від впровадження нового договору у зв'язку з ущемленням інтересів замовників послуг. Пізніше «Укрзалізниця» заявила, що допрацювала положення нового договору на перевезення вантажів і вводить його в дію з 1 липня.

У відповідь на це представники бізнесу, замовлення яких забезпечує понад 90% залізничних вантажоперевезень по країні, направили спільне звернення до прем'єр-міністра та президента з проханням скасувати введення в дію нового документа. Свої підписи поставили керівники Об'єднання підприємств "Укрметалургпром", Федерації металургів України, Союзу хіміків України, Асоціації виробників феросплавів "УкрФА", асоціації "Укрцемент" та Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу.

Також учасник ринку заявив, що «Укрзалізниця» чинить тиск на бізнес, не підтверджуючи заявки на здійснення перевезень підприємствам, які не підписали з компанією новий договір на вантажоперевезення.