Кільця Сатурна утворилися 100 мільйонів років тому / NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

Вчені НАСА підтвердили, що Сатурн втрачає кільця — їм залишилося існувати близько ста мільйонів років. Руйнування відбувається через дію гравітації і магнітного поля планети.

За оцінками дослідників, дощ із крижаних частинок під впливів магнітного поля призведе до зникнення системи кілець через 300 мільйонів років. Однак гравітаційні сили також сприяють падінню матеріалу в район екватора планети, що скорочує термін життя кілець ще на 200 мільйонів років. Про це повідомляє видання Science Daily.

Читайте такожВчені вперше побачили на супутнику Сатурна Титані пилові бурі

Кільця складаються з частинок і брил водяного льоду, які врівноважені тяжінням газового гіганта і своєї орбітальною швидкістю. Проте стан рівноваги порушується ультрафіолетовим випромінюванням Сонця або зіткненням з мікрометеоритами, в результаті чого частинки отримують електричний заряд. На них починає діяти магнітне поле планети, і частинки притягуються до атмосфери, де випаровуються. Пара вступає в хімічні реакції з появою іонів водню, які випромінюють інфрачервоне світло і можуть спостерігатися наземними телескопами.

Дослідники по інфрачервоному випромінюванню визначили кількість матеріалу, падаючого на Сатурн. Результати вказали на те, що кільця Сатурна утворилися 100 мільйонів років тому, що не так давно в порівнянні з віком планети в чотири мільярди років. Приблизно стільки ж повинно було знадобитися кільцю С, щоб воно стало таким, яким ми бачимо його зараз. У минулому воно повинно було мати ту ж щільність, що і сучасне кільце В. Як вважають дослідники, тонкі кільця Юпітера, Урана і Нептуна раніше були велетенськими, як і кільцева система Сатурна.