Вчені побачили, як білий карлик знищив планети навколо себе / NASA/SDO

Вчені виявили подібний на планету об’єкт, який обертався навколо карликової зірки. І ці спостереження дали ключову інформацію про те, що станеться, коли наше Сонце вичерпає свої ресурси й перетвориться на такий тип небесного тіла.

Як пише Newsweek, за останні десятиліття тисячі планет були виявлені на орбітах навколо інших зірок. Майже всі ці світила, як і Сонце, черпали свою енергію з ядерних реакцій у своєму ядрі. З часом вони вичерпували свій ресурс. А тоді вони перетворювалися на червоних гігантів.

Читайте такожВчені виявили у Чумацькому Шляху мільярди потенційно небезпечних планет-мандрівників

Сонце перейде до такого процесу через приблизно 5 мільярдів років. Коли це станеться, зірка розшириться і поглине Меркурій, Венеру і, вірогідно, Землю. Зрештою, ядро Сонця переживе колапс, після якого воно стане білим карликом – надзвичайно щільною, бляклою зіркою завбільшки з планету. Всі планети, які уціліють, почнуть наближатися до білого карлика і зіштовхуватися одна з одною. Зрештою від планет лишиться лише хмара кам’янистих уламків.

У своєму дослідженні вчений Крістофер Мансер з Університету Ворвіка виявили докази існування невеликого недоторканого тіла планетарного типу, яке обертається навколо білого карлика SDSS J122859.93+104032.9.

«Газоподібний планетарний диск навколо білого карлика був виявлений першим. І це на даний момент найбільш яскравий з відомих дисків, що робить його чудовим об’єктом для спостережень. Стеження за ним стало пілотним випробуванням, під час якого ми намагалися виявити будь-які події за час обертання матеріалу навколо білого карлика», - пояснив вчений.

Читайте такожСонце перетвориться на кристалічну сферу через 10 мільярдів років - астрономи

На подив вчених, вони виявили планетезималь – твердий об’єкт, утворений після зіткнення кам’яних об’єктів, які змішалися між собою. Утворений об’єкт має діаметр приблизно 600 кілометрів. І він надзвичайно щільний. Якби це було не так, гравітація білого карлика розірвала б його. На думку вчених, виявлена планетезималь – це ядро однієї з колишніх планет у загиблій системі.

Відкриття дає вченим підказку у пошуках відповіді на питання, що станеться з нашою Сонячною системою. Цілком вірогідно, що хоч перші три планети, серед яких і Земля, будуть знищені, решта уціліє.