Ілюстрація REUTERS

Журналісти німецького видання Spiegel та дослідники американського аналітичного центру Atlantic Council викрили глобальну мережу фейкових профілів у Facebook.

У статті Spiegel, опублікованій 24 січня, зазначається, що від імені фейкових військовослужбовців, правоохоронців, працівників туристичної індустрії тощо мережа поширювала пропаганду у більш ніж 30 країнах по всьому світу, повідомляє Deutsche Welle.

Згідно з даними журналістів, за допомогою сфальшованих профілів поширювалися расистські коментарі та критикувалися такі політики як екс-президент США Барак Обама та канцлер Німеччини Ангела Меркель. Водночас президент США Дональд Трамп та його російський колега Володимир Путін активно підтримувалися акаунтами, що належали до викритої мережі.

Відео дня

Читайте такожIT-спеціалісти ESET дали рекомендації, як повністю видалити дані з комп'ютерів і смартфонів перед їх продажем

Зазначається, що вона налічувала сотні сфальшованих профілів та діяла щонайменше з 2011 року. У Spiegel додали, що Facebook вирішив закрити фейкові профілі лише після того, як на них вказали журналісти видання та аналітики Atlantic Council. Водночас, хто саме стоїть за мережею, достеменно поки не відомо.

Творцям сфальшованих акаунтів вдалося за їхньою допомогою налагодити особистий контакт із справжніми особами, серед яких були політики, лікарі, військові та журналісти. При цьому вони обмінювалися із фейковими співрозмовниками особистою та навіть інтимною інформацією. Тому німецьке видання припускає, що метою створення мережі була не лише пропаганда, а й шпигунство за реальними людьми.

Загалом лише з січня по вересень 2019 року Facebook видалив близько 5,4 млрд фейкових акаунтів, пише Spiegel з посиланням на дані соціальної мережі.

Також нагадується, що у вересні 2019 року компанія Facebook видалила сотні сторінок, груп та облікових записів користувачів через скоординовані спроби маніпулювання громадською думкою та використання недостовірної інформації щодо українських користувачів соціальної мережі. Серед видалених сторінок були й ті, що належали українським онлайн-виданням Hyser, Znaj.ua і Politeka.

За даними Facebook, всі ці акаунти мали зв'язок з українською PR-компанією Pragmatico. При цьому на рекламу видалених сторінок у Facebook та Instagram загалом було витрачено близько 1,6 млн доларів.