Деякі деталі, що необхідні для модернізації літаків А-50 не виробляються в Росії / фото Міноборони РФ

Речник Повітряних сил Збройних сил України Ілля Євлаш пояснив, чому Росія вже другий місяць не виводить на бойове чергування літак дальнього радіолокаційного виявлення та управління А-50.

"Ті літаки, що залишилися, вони ще досить старі і їх досить складно використовувати. Це можуть бути комп'ютери, які займають дуже великий простір у літаку, які не мають тих функцій, які вони мають виконувати. І звісно, що їм необхідно підготувати особовий склад, який зможе ефективно виконувати їх задачі", – сказав Євлаш в ефірі телемарафону.

Він також додав, що попри те, що Сили оборони України вже збили два А-50, у РФ ще є можливості відновити розвідку з цих літаків. 

Відео дня

"Нам вдалося ліквідувати меншу частину. У росіян, за даними розвідки, залишилося близько семи таких літаків. Вони зараз продовжують їх модернізувати. У них було два літаки, модернізація яких була завершена. Але нам вдалося їх уразити. Потенціал у них є, але питання в тому, наскільки швидко вони зможуть їх підготувати. Оскільки досить багато матеріалів і компонентів, які потребують ці складні літальні засоби, їх не виготовляють у Росії", – пояснив Євлаш.

За його словами, Україні невідомо, коли саме РФ зможе відновити роботу з літаками А-50. 

"Але ми довели вже, що можемо боротися з такими засобами. І це досить ефективно з точки зору відбиття повітряних атак ворога", – підсумував речник Повітряних сил.

Знищення російських А-50: що відомо

У січні 2024 року стало відомо про падіння російського літака А-50 в акваторії Азовського моря. Українська армія тоді повідомила також про підбиття борту Іл-22.

Вже за місяць Сили оборони ліквідували другий такий літак росіян. Базова вартість А-50 оцінена в 330 мільйонів доларів, проте модернізовані версії коштують набагато дорожче.

Вас також можуть зацікавити новини: