
Українська крилата ракета FP-5 "Фламінго" має багато важливих переваг, а саме вагу бойової частини у 1000 кг та дальність польоту до 3 тисяч км. Крім того, швидше за все, ракета має просту конструкцію для масового виробництва, однак, як пише Defense Express, разом з перевагами вона має і недоліки.
"І якщо масовість виробництва досягається прямим крилом без можливості складання та відмови від транспортно-пускового контейнера, а також довгою передстартовою підготовкою, то от за дальність та потужність прийшлось заплатити іншим. Бо чим далі ракета має летіти, тим більше палива вона має взяти, а це означає необхідність збільшити її розміри", - пояснюють експерти.
Аналітики нагадали, що злітна вага FP-5 "Фламінго" становить 6 тонн, а розмах крил - 6 метрів. Якщо порівнювати, то в учбово-навчального літака Л-39 "Альбатрос" максимальна злітна вага 4700 кг при розмаху крила 9,5 метра.
"А за своїми параметрами FP-5, з крилатих ракет, ближча до американських ракет MGM-1 Matador та MGM-13 Mace 50-60-х років. Зокрема MGM-13 Mace мав злітну вагу у 8,5 тонн при розмаху стрілоподібного крила у 7 метрів, а летіла ця ракета на дальність до 2400 км", - підкреслили аналітики.
У Defense Express наголосили, що чим більший об'єкт, тим він помітніший. Крім того, у ракети "Фламінго" через спрощення конструкції немає технологій зменшення радіолокаційної помітності.
"І якщо наземні РЛС та ЗРК можливо обійти за рахунок маловисотного польоту з огинаннями рельєфу місцевості, то радари на винищувачах дозволяють розрізняти цілі на фоні землі вже дуже давно. Тому ключовою засадою для ефективного використання цієї ракети може бути лише правило, що чим далі вглиб РФ, тим менше ППО", - додали у матеріалі.
Експерти нагадали, що російська система ППО вже "пропускала" великогабаритні Ту-141 "Стриж", які схожі за розмірами "Фламінго". Тому, за словами аналітиків, вважати це критичним недоліком не варто.
"Але великі розміри крилатої ракети тягнуть за собою необхідність використання великого та потужного двигуна. Зокрема у крилатій ракеті Tomahawk зі злітною вагою у 1300 кг (без прискорювача) використано турбореактивний двигун F107 потужністю 3,1 кН. А от у вже згаданих MGM-13 Mace (8,5 тонн злітної ваги) це був J33-A-41 на 23 кН, а у "Стрижі" (5,4 тонни) - КР-17А на 19,6 кН. Тобто бажаним параметром тяги для двигуна FP-5 "Фламінго" є 20-23 кН, а це доволі габаритні двигуни", - зауважили у Defense Express.
Експерти наголошують, що такі двигуни можуть працювати лише чотири години, тому саме стільки часу може знаходитися у повітрі FP-5 "Фламінго", поки летить до цілі.
У виданні підсумували, що під час демонстрації цієї ракети компанія Milanion Group на виставці в ОАЕ, повідомила, що темп виробництва таких ракет складає понад 50 одиниць на місяць, тому з двигунами, за словами аналітиків, ситуація має бути вирішена.
Ракета "Фламінго" - що відомо
Нагадаємо, раніше стало відомо, що українські ракети "Фламінго" вже у серійному виробництві. За інформацією ЗМІ, ракети можуть летіти на відстань до 3000 км. Тоді у Defense Express зазначали, що таких ракет у світі небагато і що вони потужніші за ракети Tomahawk, які мають бойову частину 450 кг.
Водночас генерал-лейтенант Ігор Романенко розповів, коли українська ракета "Фламінго" може вдарити по Росії. За його словами, бойове застосування такої зброї може відбутися вже у цьому році. Він додав, що пуск ракети буде на досить суттєву відстань від лінії зіткнення, її дальність сягатиме 3 тисяч кілометрів.
Також Романенко наголосив, що політ ракети "Фламінго" на малих висотах робить її менш доступною для виявлення засобами ППО противника, але водночас її довше перебування у повітряному просторі збільшує ризики того, що її легше зафіксувати.