Організм людини може не витримати "оздоровчого" голодування, часу занадто мало / Колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

Організму людину потрібно надто багато часу, щоб запустити усі необхідні процеси для так званого "оздоровчого голодування".

Вчені заявили про ризик, який може вартувати життя. Новий експеримент щодо користі короткого чи переривчастого (інтервального) голодування провели європейці з британцями, опублікував свій висновок у журналі Nature Metabolism.

В досліді взяла участь група з 12 здорових осіб (п'ять жінок та сім чоловіків), які протягом 7 діб мали голодувати на одній лише воді. До та після експерименту кожному піддослідному зробили аналіз крові, щоб побачити, які зміни сталися за цей час.

Було виявлено, що основним органам знадобилося понад 3 дні, щоб перелаштувати свої функції та почати синтезувати білок таким чином, щоб "голодуючі" відчули необхідне покращення у самопочутті. Це було спільною ознакою організму кожного з 12 учасників досліду, але є певний нюанс.

Епідеміолог Лондонського університету королеви Марії Клаудія Лангенберг пояснила, що користь від голодування є, але вона проявляється пізніше, ніж очікували вчені.

"Вперше ми змогли побачити, що відбувається на молекулярному рівні в організмі під час голодування... Наші результати свідчать про користь голодування для здоров'я, якщо не рахувати втрати ваги, але вона була помітною лише після трьох днів повного обмеження калорій - це пізніше, ніж ми вважали", - сказала вона.

Вчені акцентують, що 3 дні без їжі - це досить тривалий час без калорій. Такі голодування пов'язані з серйозними ризиками, які можуть не вартувати бажаного результату. Зокрема, існує ризик зневоднення, оскільки близько 20 відсотків звичайного споживання рідини ми отримуємо саме з їжею.

Вчені обережно зазначають, що експериментувати з голодуванням в теорії можна, але люди повинні подбати про те, щоб споживати достатню кількість води під час цього процесу і в жодному разі не вдаватися до таких експериментів без нагляду лікаря.

Зазначається, що з усіх 3 000 білків, виміряних у крові учасників досліду, близько третини показали "глибокі системні зміни" після того, як протягом семи днів вони не вживали нічого, окрім води. Найперші "корисні" зміни для здоров'я спостерігалися лише після трьох днів суворого голодування. Серед них згадувалося поліпшення стану ревматоїдного артриту та серцево-судинної системи.

Водночас більшість білків перестають функціонувати "по новому", як тільки людина знову починає їсти. "Ц свідчить про те, що біологічні зміни, спричинені голодуванням, потрібно підтримувати протягом певного часу, щоб отримати довгострокові переваги для здоров'я", - кажуть науковці.

Жінка дожила до 103 років через дію "чарівного" фрукта

У біганині за красою та здоров'ям багато людей цікавляться темами дієт, голодувань тощо. Нещодавно ми ділилися особливими секретами "ямайської бабусі" з США, яка у 103 роки виглядає як дівчинка.

За її словами, вона кожного дня вживає, окрім головних прийомів їжі, шматочок банана з папаєю, а також п'є корисний зелений смузі. Як готує свій напій бабуся - читай у матеріалі.