Ілюстрація REUTERS

Якщо фактичні витрати по кредиту виявилися вищими обіцяних банком в рекламі, позичальнику доцільно звернутися до банку, а за відсутності реакції – до Національного банку України.

Читайте такожЗа недостовірну рекламу про кредити каратимуть: що загрожує банкам

Такими рекомендаціями в інтерв'ю УНІАН поділилася начальник управління НБУ із захисту прав споживачів фінансових послуг Ольга Лобайчук.

Відео дня

"Якщо позичальник з'ясував, що має сплачувати за кредитом більше, ніж йому розповідали при укладанні угоди, він передусім має звернутися до банку. Позичальник може достроково погасити кредит, реструктуризувати або взяти інший зі сприятливішими умовами. Але просто не платити за кредитом не можна", - розповіла Лобайчук.

За відсутності реакції з боку банку вона рекомендувала звертатися в НБУ.

За її словами, на даний час можна відправити скаргу в письмовому вигляді.

Також є "гаряча" лінія, але оскільки вона недостатньо ефективна, до кінця року регулятор планує організувати повноцінний call-центр.

Крім того, надалі подача скарги буде можлива шляхом заповнення форми на сайті НБУ.

Як повідомляв УНІАН, Верховна Рада 20 вересня прийняла закон про захист прав споживачів фінансових послуг, що зобов'язує банки інформувати потенційних позичальників про всі майбутні витрати по кредиту, включаючи додаткові та супутні послуги третіх осіб. Також закон вводить однакові правила для банків та небанківських фінустанов щодо реклами фінансових послуг.

Закон чекає на підпис голови парламенту і президента України.

Повноваження щодо захисту прав споживачів фінансових послуг в рамках закону отримав Національний банк, у якому вже створено відповідне управління під керівництвом Ольги Лобайчук.