Сергій Верланов / фото УНІАН

Бюджетна Декларація на 2022-2024 роки - важливий крок, на здійснення якого так і не спромігся жоден із попередніх урядів.

Але зараз цей документ більше нагадує "річ в собі" - без мети і завдань. Про це в авторській колонці для видання "НВ" пише екс-голова ДПС України Сергій Верланов.

"Передбачається, що доходи державного бюджету в майбутні три роки будуть трохи випереджати показники зростання споживчих цін. Враховуючи рівень очікуваного зростання ВВП, це означає, що Мінфін у своїх розрахунках виходить лише з простого органічного зростання доходів. У свою чергу, це вказує на відсутність у урядової команди реальних надій на поліпшення адміністрування або на детінізацію економіки і т.д., а також опосередковано говорить, що очікується нульовий ефект від податкових реформ, ініційованих нинішнім урядом", - пише Сергій Верланов.

Відео дня

Експерт підкреслив, що є хороша новина - не планується підвищення ставок основних податків, наприклад, податку на прибуток підприємств і податку на доходи фізичних осіб (+ військовий збір). Але погана в тому, що Мінфін також і не планує їх зменшення. Тобто 18% і 19,5% так і залишаться.

"Враховуючи загальносвітовий тренд щодо зменшення податкового тиску на фізичних осіб і збільшення на корпоративний сектор, схоже на те, що Мінфін не налаштований робити різких рухів у цьому напрямку. Тому довгоочікуваної реформи оподаткування фізичних осіб, неодноразово анонсованої представниками різних гілок влади, досі не існує навіть на папері", - зазначає Сергій Верланов.

На думку Верланова, Мінфін повинен планувати реформи доходів вже на рівні бюджетної декларації. «Це буде говорити, як мінімум, про серйозність намірів. Тому що коли ми не плануємо зміни, тоді нам не залишається нічого іншого, як під них підлаштовуватися. Зате сьогодні ми можемо говорити лише про перерозподіл пріоритетів, а не про якісне поліпшення життя в Україні», - пояснив експерт.

На його думку, бюджетна декларація повинна була містити кілька сценаріїв. Мінфін мав показати своє бачення щодо податку з доходів фізичних осіб, корпоративного податку, акцизної та рентної політики, поліпшення адміністрування, детінізації тощо.