Експерт вважає, що продукція запорізького підприємства сильно застаріла / фото УНІАН

"Протягом усіх років незалежності в Україні не було цілеспрямованого розвитку науково-технічного потенціалу та технологій щодо інтенсивної модернізації авіаційної техніки та двигунів", - говорить в інтерв'ю Українських новин інженер-конструктор авіадвигунів, експерт у сфері авіації та розвитку бізнесу Сергій Корж.

З цієї причини продукція запорізького підприємства сильно застаріла і суттєво поступається сучасним світовим аналогам. Для того, щоб продукція "Мотор Січ" продовжувала бути конкурентоспроможною, необхідно її модернізувати шляхом застосування кращих матеріалів і технологій, зниження витрат у виробництві. А це вимагає інвестицій в розробку і виробниче обладнання.

Відео дня

Відомий гвинто-вентиляторний двигун Д-27 розробки "Івченко-Прогрес", спроектований наприкінці 1980-х років, в провадженні якого вперше була застосована передова у світі технологія "Блиск" з виготовлення диска компресора з лопатками з одного цільного штампування, давно не виготовляється через відсутність перспективи літака Ан-70.

"На інших двигунах, які виготовляє або може виготовити "Мотор Січ", конструкція "Блиск" не впроваджувалася", - констатував Корж. В результаті, за останні 10 років, обсяги виробництва "Мотор Січі" впали в рази.

"Обсяг виробництва і продажів "Мотор Січ" у 2011 році в сьогоднішніх цінах відповідав би доходу в 3-4 мільярди доларів США. Виходить, обсяги виробництва "в штуках" скоротилися мало не на порядок. Раніше "Мотор Січ" розміщувала на сайті річні звіти, в яких було більше інформації, в тому числі по країнах, в які продавалася продукція і послуги з ремонтів. Але вже кілька років як така практика припинилася. Навіть фінансової звітності за повний 2019 рік досі немає на сайті підприємства", - вважає експерт.

На думку Сергія Коржа, нове життя в підприємство можуть вдихнути інвестиції в сучасні технології та виробничу базу. Тим більше, що у "Мотор Січі" залишилася, по суті, остання можливість зацікавити світовий ринок.

"У "Мотор Січі" є певний потенціал ремоторизації вертольотів Мі-8 та Мі-2 за межами України та РФ. Підприємство протягом багатьох років модернізує двигуни ТВ3-117, покращуючи його характеристики. У даному напрямку якоїсь частини світового ринку дана продукція "Мотор Січі" може бути цікава ", - вважає аналітик.

"КНР почала освоювати виробництво авіаційних двигунів ще з 70-х років минулого століття. Мотори китайського виробництва працездатні, проте мають гірше характеристики та менші ресурси, ніж оригінальні "Мотор Січі". Тому, попри можливий запуск свого підприємства в Китаї, запорізькі двигуни будуть довго затребувані замовниками Піднебесної", - переконаний Корж.

Додаткову впевненість в цьому експерту надають інвестиційні наміри Олександра Ярославського щодо "Мотор Січі".

"DCH говорить про розвиток виробництва. А це означає, що мають бути інвестиції в нове обладнання і розробки модернізованої продукції й навіть нових моделей двигунів. Машинобудування, як правило, залишається поза увагою інвесторів, оскільки це складний та довгоокупний бізнес. Намір DCH розвивати "Мотор Січ" виглядає амбітно і незвично. В цьому кроці бачу шанс і можливість не лише для колективу підприємства, але і для держави, всіх партнерів і постачальників "Мотор Січі", - резюмував Сергій Корж.