Ілюстрація REUTERS

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України має намір ввести класифікацію вулиць за функціональним призначенням для правильної та ефективної організації роботи транспорту, а також безпечних і сприятливих умов для пішоходів.

Читайте такожВ Україні дозволили збільшувати відстань між новими станціями метро

Як повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook, відповідна норма вноситься до проекту нових змін в ДБН "Вулиці та дороги населених пунктів", які розробляє держпідприємство "ДерждорНДІ".

Відео дня

"Продовжуємо впроваджувати зарубіжну практику організації безпечного та комфортного простору для людей. Ідея, яка була запропонована, і ми зараз її враховуємо в проекті нових змін до ДБН - введення класифікації вулиць за їх функціональним призначенням. Зараз же в Україні діє лише класифікація вулиць і доріг в залежності від групи населених пунктів: загальноміські, районні, житлові тощо. Ми хочемо впровадити класифікацію ще й за функціями, тобто, для кого призначаються ці дороги: для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, автомобілів або суміжного руху всіх", - написав заступник міністра.

Парцхаладзе відзначив, що зараз великі українські міста буквально поглинуті транспортними проблемами - постійні пробки, брак паркомісць, загазованість і збої в роботі громадського транспорту.

«Це треба міняти. І впровадження даної класифікації, в тому числі, може частково вирішити ці питання шляхом правильної організації руху в містах», - написав він.

Парцхаладзе підкреслив, що сьогодні за таким принципом організовані вулиці в багатьох містах Європи.

«Саме тому вони є комфортними та зручними для проживання і пересування людей. 

І пішоходи, і велосипедисти, і водії відчувають себе рівними учасниками дорожнього руху. Їх права не обмежуються, а навпаки - для їх безпечного і комфортного пересування створені всі необхідні умови. І ми маємо також впроваджувати цей позитивний досвід і взагалі змінювати підхід до організації як пішохідної, так і транспортної інфраструктури в містах", - зазначив він.

Тому, за словами Парцхаладзе, в новому проекті змін до ДБН вже запропоновано ввести такі категорії вулиць (доріг): пішохідна доріжка - з рухом виключно пішоходів і можливо суміжний рух велосипедистів. Основне призначення - безпечний рух пішоходів.

Велосипедна доріжка - з рухом тільки велосипедистів. Також допускається епізодичний рух пішоходів за відсутності тротуару або пішохідної доріжки. Основне призначення - окреме рух тільки велосипедного транспорту.

Магістральна вулиця загальноміського значення - регульований рух з широкими тротуарами, регульованими наземними пішохідними переходами, обов'язковими велодоріжками/велосмугами. На цих вулицях здійснюється рух громадського транспорту і допускаються стоянки поза основної проїзної частини або в спеціально відведених для цього місцях. Основне призначення - транспортне сполучення між житловими, промислово-складськими районами, загальноміським і районними громадськими центрами, а також з іншими магістральними вулицями, міськими і зовнішніми автодорогами.

«Цей список наразі доопрацьовується, крім цього, відповідно до категорій вулиць за функціональним призначенням будуть встановлюватися вимоги та рекомендації до ширини кожної з цих функціональних зон», - зазначив він.

фото facebook/lev.partskhaladze

Довідка УНІАН. Державні будівельні норми (ДБН) - обов'язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових і реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їхнього призначення.