Ілюстрація REUTERS

У травні минулого року The Boring Company Ілона Маска отримала контракт на будівництво швидкісної підземної системи LVCC Loop для перевезення людей в Лас-Вегасі. У лютому був повністю прокладений перший тунель, а зараз компанія повідомила про готовність другого тунелю. Після введення в експлуатації система стане першим комерційним проектом The Boring Company.

Читайте такожВсупереч карантину: Ілон Маск запустивши завод Tesla в Каліфорнії

The Boring Company була заснована у 2016 році для реалізації футуристичної ідеї розгалуженої мережі підземних тунелів для переміщення транспорту і пасажирів, щоб розв'язувати проблему заторів у густозаселених мегаполісах. Ця ідея прийшла Маску в голову, коли сам він застряг у заторі, пише The Verge.

Відео дня

The Boring Company завдяки використанню сучасних технологій розраховує істотно скоротити час прокладання підземних тунелів, одночасно в рази понизивши вартість виконання подібного роду робіт.

Нагадаємо, в кінці 2018 року компанія The Boring Company відкрила випробувальний тунель під Лос-Анджелесом і одночасно провела демонстрацію з переміщенням по ньому Tesla Model X зі спеціальними висувними колесами (тоді називалася ціна $200-$300) для стабілізації положення машини на протязі всієї подорожі через тунель своїм ходом.

Замовником LVCC Loop виступає виставковий комплекс Las Vegas Convention Center (LVCVA), в якому поряд з іншими великими заходами щороку проходить виставка споживчої електроніки CES. І це, як зазначалося вище, перше комерційне замовлення для The Boring Company. Зараз комплекс LVCVA розширюється, після завершення будівництва загальна площа всіх будівель LVCVA збільшиться до 200 акрів (0,8 км2), а людям доводиться долати відстань у 3,2 км між різними кінцями комплексу. Транспортна система The Boring Company забезпечить можливість швидкого переміщення людей між двома кінцями величезного виставкового комплексу, з'єднавши окремі частини виставкового комплексу двома тунелями з трьома станціями. Власна підземка обійдеться LVCVA в $52,5 млн, хоча спочатку прогноз був дещо нижчим $48,7 млн, передає itc.ua.

На будівництво першого тунелю довжиною в милю на 12-метровій глибині у The Boring Company пішло три місяці та приблизно стільки ж часу пішло на другий паралельний тунель.

Як розповів The Verge президент LVCVA Стів Хілл, перевозити пасажирів тунелями будуть автомобілі Model X і Model 3, а також «трамвай» на платформі Model 3 місткістю 12-16 осіб. На перших порах за кермом буде водій, але в кінцевому підсумку система буде повністю автономна — тунелем прокладуть свого роду контактний рейок, яким і будуть переміщатися машини, і розставлять сенсори, щоб відстежувати їх переміщення на карті в реальному часі. На жаль, точних термінів повної автоматизації лінії поки не називають.

Тепер, коли прориті тунелі, The Boring Company займеться їх оснащенням і облаштуванням станцій (двох виходів на поверхню на кінцях тунелів і підземної станції посередині маршруту).

Всі будівельні роботи повинні завершити до кінця року, а офіційний запуск запланований на січень 2021 року — перед виставкою CES 2021. Поки пандемія COVID-19 ніяк не вплинула на проект. Водночас президент LVCVA допускає можливість перенесення запуску, якщо в результаті виставку CES 2021 доведеться відкласти або скасувати.

В кінці минулого року Маск обіцяв, що відразу після LVCVA компанія The Boring Company займеться іншими проектами. Можна згадати, що The Boring Company раніше збиралася побудувати ще дві високошвидкісних підземки Loop – у Лос-Анджелесі та Чикаго. Перша повинна з'єднати Східний Голлівуд (густонаселений район у центральному регіоні Лос-Анджелеса) з бейсбольним стадіоном Доджер-стедіум, а друга – центр Чикаго і міжнародний аеропорт О'Хара. Але будівництво підземки Loop у Лос-Анджелесі так і не почалося, а в Чикаго змінилася влада і новий мер, судячи з усього, не дуже-то і зацікавлений проектом. Також The Boring Company вела переговори про будівництво гілки між Нью-Йорком і Вашингтоном, але той проект застряг на етапі проходження екологічної експертизи. І хоча останнім часом всі якось забули про Hyperloop, раніше повідомлялося, що ці проекти сучасних швидкісних підземок Loop є перехідною технологією до тих самим футуристичних високошвидкісних «вакуумних поїздів».