Дорожники показали, як будують підпірні стінки на Закарпатті  / фото facebook.com/cadzkp

У Закарпатській області протягом року укріпляли дороги в гірській місцевості, які можуть постраждати внаслідок зсувів ґрунту, розмиву річок та повеней. 

Подробиці розповіла на своїй сторінці в Facebook Служба автомобільних доріг у Закарпатській області.

"Закарпаття – один із лідерів із влаштування підпірних конструкцій. Зводимо низові і верхові стінки. Дороги, прокладені у горах, дуже часто проходять під схилом, і вірогідність обвалу чи зсуву ґрунту висока. Ще й паводкові хвилі у весняно-осінній період завдають чимало клопоту", - пояснили в автодорі.

Відео дня

Роботи, разом із ремонтом доріг, виконуються за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво".

Найбільша кількість підпірних стін збудована на трасі Н-09 Мукачево — Рахів — Івано-Франківськ — Рогатин — Львів. Тут також знаходиться найдовша в Україні підпірна стіна довжиною 1,6 км, яка захищає дорогу від річки Тиса.

У 2021 році на цій дорозі в Рахівському районі звели ще понад 3,3 км підпірних стін з глибиною залягання фундаменту 1,5 – 2,5 м. 

Ще одну підпірну стінку будують в урочищі Кізій - заповідному масиві Карпатського біосферного заповідника. А найскладніша з інженерної точки зору конструкція розташована на дорозі Р-21 Долина - Хуст. Це 468-метрова стіна вздовж ріки Ріка у селі Нижні Бистрий.

"Ділянка роботи тут непроста – згори стікає вода, а річка під час опадів підіймається на кілька метрів. Тому дорожники поставили дренажні труби та спеціальні водопропускні труби заради того, аби вода не потрапляла на дорогу і не руйнувала дорожнє полотно", - пояснює Служба автомобільних доріг Закарпаття.

Як повідомлялось, за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" протягом 2020-2021 років відремонтували і збудували понад 13 тис. км доріг.