Ілюстрація REUTERS

У Міністерстві внутрішніх справ України пояснили, якою є участь українських підрозділів у розслідуванні катастрофи літака компанії "Міжнародні авіалінії України" в Ірані.

Як ідеться у повідомленні на сайті МВС, директор Департаменту комунікації МВС Артем Шевченко заявив, що причини трагедії встановлює іранська сторона із залученням, у разі погодження, правоохоронних підрозділів і компетентних органів країн реєстрації повітряного судна та розробника повітряного судна.

Читайте такожІран надав попередній звіт про причини катастрофи українського літака

Відео дня

"Відповідно до компетенції, здійснення та участь у проведенні технічного розслідування на території інших держав, у яких сталися авіаційні події з цивільними повітряними силами України, покладено на Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами... Бюро може залучати до роботи, у разі необхідності, інші державні та правоохоронні органи", - зауважив Шевченко.

За його словами, у зв’язку з тим, що борт належить Україні, а серед пасажирів були громадяни України, відповідно до рішення Офісу генерального прокурора за фактом трагедії відкрито кримінальне провадження за ч. 3 ст. 276 Кримінального кодексу України. Розслідування доручено слідчим Національної поліції.

Правоохоронні органи України можуть робити це в нормах ч. 2 ст. 4 Кримінального процесуального кодексу: "Кримінальне процесуальне законодавство України застосовується також при здійсненні провадження щодо кримінальних правопорушень, вчинених на території дипломатичного представництва чи консульської установи України за кордоном, на повітряному, морському чи річковому судні, що перебуває за межами України під прапором або з розпізнавальним знаком України, якщо це судно приписано до порту, розташованого в Україні".

Такі ж кримінальні провадження можуть розпочати і в інших країнах, чиї громадяни загинули.

Як пояснили у МВС, це робиться для того, аби, окрім проведення слідчих дій, на законних підставах зібрати у родичів загиблих ДНК-матеріали для ідентифікації загиблих, а потім легально долучити їх до міжнародного слідства.

Крім цього, українська сторона перевірятиме, чи не були порушені норми безпеки на борту літака, в разі, якщо іранська сторона допустить українських слідчих та експертів до уламків літака, додали у МВС.

До урядової групи увійшли слідчі Національної поліції та експерти-криміналісти МВС України (з питання проектування, виробництво та випробування літальних апаратів).

Робота слідчих Нацполіції та експертів на території Ірану може полягати у наступному: безпосереднє залучення українських спеціалістів (криміналістів, біологів-генетиків, судово-медичних експертів) до проведення процесуальних дій з метою отримання речових доказів з можливим (за необхідності) подальшим дослідженням в Україні; консультативна місія щодо проведення огляду місця трагедії, організації проведення лабораторних досліджень, обмін генетичною інформацією (щодо близьких родичів загиблих) з метою проведення подальшої ідентифікації.

На території України їхня робота може стосуватися проведення слідчих дій з перевірки технічних характеристик борта, процедури закупівлі і сервісного обслуговування, стану екіпажу, кількості льотних годин, проведення інструктажів, а також інших слідчих дій, призначених процесуальним керівником; організації відбору біологічних зразків у близьких родичів (батько, мати, діти, рідні брати та сестри) та встановлення їхніх генетичних ознак для подальшого порівняльного дослідження з метою ідентифікації.

Порівняльне дослідження може бути проведено як у лабораторіях України, так і Ірану.

Інформація про генетичні ознаки близьких родичів може бути передана в електронному вигляді та міжнародному форматі компетентним органам, які розслідуватимуть трагедію.

Як повідомляв УНІАН, 8 січня в Ірані розбився літак МАУ, 167 пасажирів і 9 членів екіпажу загинули.

Літак, що виконував рейс PS752 за маршрутом Тегеран - Київ, вилетів з аеропорту о 6.10 за місцевим часом і зник з радарів через кілька хвилин після вильоту.

На борту Boeing 737 перебували 11 громадян України, в тому числі 9 членів екіпажу, а також 82 громадянина Ірану, 63 громадянина Канади, 10 громадян Швеції, четверо громадян Афганістану, троє громадян Німеччини і троє громадян Великої Британії.