этот материал доступен на русском

Законопроект змін до Конституції щодо децентралізації зняли з розгляду

12:47, 16 січня 2020
Політика
626 0
Ілюстрація / REUTERS

Як передає кореспондент УНІАН, про це у коментарі журналістам повідомив голова фракції “Слуга народу” Давид Арахамія.

Він зазначив, що необхідно узгодити положення законопроекту, щоб у подальшому його підтримали 300 народних депутатів.

Арахамія сказав, що депутати мають багато зауважень щодо передбачених проектом закону повноважень префекта.

Читайте такожПредставництво ЄС підтримало законопроект Зеленського про децентралізацію

“Тому ми вирішили зараз це питання зняти з розгляду і доопрацювати його разом з колегами з інших фракцій для того, щоб знайти таку компромісну позицію по цьому законопроекту, в тому числі попрацювати з асоціацією міст… І після того його вносити в зал, щоб була достатня підтримка”, - повідомив Арахамія.

Як повідомляв УНІАН, 15 січня Верховна Рада не розглянула питання про відправлення до Конституційного суду для отримання висновку президентський проекту закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)» (№ 2598), хоча даний законопроект був першим у порядку денному.

Коли мав розпочатися розгляд документа, голова ВР Дмитро Разумков заявив, що у сесійній залі немає доповідача з даного питання - представника президента України в Конституційному суді Федора Веніславського. Згодом він був присутній у сесійній залі, але депутати не повернулися до розгляду цього питання.

Відповідні конституційні зміни спрямовані на децентралізацію влади та оновлення конституційного регулювання здійснення місцевого самоврядування і організацію адміністративно-територіального устрою відповідно до вимог Європейської хартії місцевого самоврядування.

Законопроектом передбачено, що систему адміністративно-територіального устрою України складають адміністративно-територіальні одиниці: громади, округи, області, Автономна Республіка Крим, міста Київ та Севастополь.

Визначається, що територія України поділена на громади, яка є первинною одиницею у системі адміністративно-територіального устрою України. При цьому декілька громад становлять округ.

Відповідно до законопроекту, статус міста Києва як столиці України та міста Севастополь у системі адміністративно-територіального устрою України визначаються законами України.

Законопроектом передбачено, що органами місцевого самоврядування громади є рада громади та виконавчі органи ради громади. При цьому зазначається, що окружна, обласна рада є органами місцевого самоврядування, що представляють і реалізують спільні, визначені законом, інтереси громад відповідно округу, області.

Відповідно до законопроекту, у разі ухвалення радою громади, головою громади, окружною, обласною радою акта, що не відповідає Конституції України та створює загрозу порушення державного суверенітету, територіальної цілісності чи загрозу національній безпеці, президент України за поданням префекта зупиняє указом дію відповідного акта з одночасним зверненням до Конституційного суду України, тимчасово зупиняє повноваження голови громади, складу ради громади, окружної, обласної ради та призначає тимчасового державного уповноваженого.

Тимчасовий державний уповноважений спрямовує та організовує діяльність відповідних виконавчих органів ради громади, виконавчого комітету окружної, обласної ради. Правовий статус тимчасового державного уповноваженого визначається законом.

Змінами до «Перехідних положень» передбачено, що після набрання чинності законом України «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)», президент України за поданням Кабінету міністрів України вперше здійснює призначення префектів після створення відповідними окружними, обласними радами виконавчих комітетів, але не пізніше 1 березня 2021 року.

Президент України за поданням Кабінету міністрів України призначає на посади та звільняє з посад голів місцевих державних адміністрацій до призначення відповідних префектів. Також передбачено, місцеві державні адміністрації продовжують здійснювати свої повноваження на відповідній території до створення окружними, обласними радами виконавчих комітетів на підставі закону про місцеве самоврядування, що визначає повноваження виконавчих комітетів окружних, обласних рад, але не пізніше ніж до 1 березня 2021 року.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter