Великий адронний колайдер / REUTERS

Співробітники Великого адронного колайдера проаналізували дані про зіткнення протонів і виявили раніше невідомі елементарні частинки.

Аналізуючи інформацію про експерименти у Великому адронному колайдері (ВАК), вчені виявили нові фундаментальні частинки - пентакварки, які формують структуру атома у вигляді протонів і нейтронів та є найменшими частинками, відомими людині, повідомляє "Новое время" з посиланням на Tech Explorist.

Раніше вважалося, що пентакварки складаються з п'яти кварків, з'єднаних разом. Нове дослідження припускає існування ще трьох пентакварків, кожен з яких ділиться на дві частини.

Читайте такожКолайдер може стиснути Землю в суперщільну кульку

Професор фізики з Коледжу мистецтв і наук Сіракузького університету Томаш Скварніцкій проаналізував дані зіткнень протонів за період з 2015-го по 2018-й та заявив про існування підструктури пентакварків.

За його даними, раніше невідомі пентакварки поділяються на дві частини - баріони, що складаються з трьох кварків, і мезони, що складаються з двох кварків.

"Дивно, що маса нових пентакварків трохи менше суми мас його складових частин - баріона і мезона. Пентакварк не розпався в результаті звичайного процесу. Замість цього він розпадався повільно, переставляючи свої кварки і утворюючи певний резонанс", - говорить Скварніцкій.

За його словами, виявлення нових пентакварків дало вченим у 10 разів більше даних і дозволило аналізувати структуру пентакварків більш детально.

Подальше дослідження пентакварків може серйозно вплинути на наше розуміння матерії, виявленої в інших частинах Всесвіту, таких як нейтронна зірка або чорна діра.

Як повідомляв УНІАН, CERN планує збудувати новий в чотири рази більший колайдер.