Галактики ESO 580-49 / фото ESA/Hubble & NASA

Вчені за допомогою телескопа Hubble отримали знімок галактики ESO 580-49, яка розташовується на відстані 190 мільйонів світлових років від Землі в сузір'ї Терезів. Знімок був опублікований на сайті телескопа, передає dt.ua.

Як відзначають дослідники, незважаючи на те, що галактика здається зовні спокійною, вона демонструє "вибухонебезпечні тенденції".

Читайте такожАстрономи NASA відкрили пару чорних дір, які майже злилися

У жовтні 2011 року був виявлений потужний сплеск високоенергетичного гамма-випромінювання, відомий як гамма-сплеск. Це випромінювання прийшло з області неба, в якій знаходиться ESO 580-49. Астрономи вважають, що саме в цій галактиці і стався сам гамма-сплеск. На відстані близько 185 мільйонів світлових років від Землі це був другий найближчий гамма-сплеск з усіх коли-небудь виявлених.

Гамма-сплески є одними з найбільш яскравих подій у космосі, які перевершують сукупний вихід гамма-випромінювання всієї спостережуваного Всесвіту за кілька секунд.

Точна причина, яка призвела до гамма-сплеску в цій галактиці, залишається загадкою. Тому астрономи припустили, що ESO 580-49 є господарем нового типу гамма-сплеску.