
Експерт з питань авіаційного ринку Богдан Долінце назвав втрату винищувача Mirage-2000, що був переданий Україні, неприємною ситуацією, підкресливши, що таке трапляється навіть у мирний час в умовах звичайної експлуатації, а в нас ці літаки зараз працюють в інтенсивному режимі. Про це він сказав в ефірі на Radio NV.
"Маємо розуміти, що в умовах ведення бойових дій наліт годин таких бортів є достатньо інтенсивний і високий. Це по-перше. Звісно, втрата борту за пів року активної експлуатації є неспівмірною із втратою борту за 2-5 років експлуатації звичайної. Але з точки зору кількості нальоту годин, з точки зору кількості зльотів-посадок, вона може бути співмірною. По-друге, маємо розуміти, що ці літаки, які Україна експлуатує, є не новими", - пояснив він.
За словами Долінце, передані винищувачі відповідають усім нормам і вимогам безпеки польотів, але старіші літаки вимагають частішого технічного обслуговування, і ймовірність відмови тих чи інших запчастин, як правило, хоч і лежить у допустимих межах, але є вищою.
"Тому втрата бортів це, з точки зору технічних причин, неприємна ситуація, але маємо розуміти, що у світі це трапляється навіть у мирний час, і треба бути до цього готовим", - сказав експерт.
Долінце підкреслив, що ключовим є збережене життя і здоров’я самого пілота, який після відновлення зможе повернутися до виконання бойових завдань.
"Адже термін підготовки льотного складу є тривалим. Для базової підготовки пілота необхідно від 1 до 1,5 роки. А якщо ми говоримо про підготовку пілота 1-го класу, то потрібно до 5 років. І вартість підготовки таких пілотів, як правило, складає близько 5 і більше мільйонів доларів з точки зору собівартості витрат на їх підготовку", - пояснив Долінце.
Тому збереження особового складу - важливий фактор, зауважив експерт.
"А щодо самих літаків, а саме Mirage-2000, маємо розуміти, що ці літаки є. Звісно, не в такій великій кількості, як би нам хотілось, як, наприклад F-16, у світі. Але при цьому розуміємо, що ті країни-експлуатанти, які їх мають, у тому числі Франція, в разі досягнення домовленостей, у принципі зможе достатньо швидко відновити цю втрату", - додав Долінце.
Аварія винищувача Mirage-2000
Як повідомляв УНІАН, учора, 22 липня, в Україні зазнав аварії винищувач Mirage-2000, переданий Францією. Пілоту вдалося катапультуватися та відвести літак подалі від житлової забудови. У Повітряних силах ЗСУ зазначили, що під час виконання польотного завдання сталася відмова авіаційної техніки.
За словами керівника управління комунікацій Повітряних сил Збройних сил України Юрія Ігната, пілот спрацював професійно, але літак врятувати було неможливо. Він також зауважував, що подібні події не є рідкістю в світовій практиці.