
Російська Федерація не може запускати по Україні щодня 500 безпілотників. Про це сказав авіаексперт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко в ефірі телемарафону.
Експерт нагадав, що, за даними української розвідки, росіяни випускають 2700 "Шахедів" на місяць, тобто щодня можуть випускати 90. Також ще випускають безпілотники-обманки "Гербера" - 2500 на місяць.
"Тобто разом це 5200. За червень росіяни випустили по Україні 5440 безпілотників всіх типів, тобто це відповідає рівню запуску – 90 "Шахедів" і 80 "Гербер" щоденно. Все. Про жодні 500 щодня мова не йде. Це навіть неможливо в наступному році", - наголосив Романенко.
За його словами, за рік Росія змогла збільшити в 10 разів випуск "Шахедів", але на сьогодні резерви нарощування серійного виробництва вичерпано. Експерт зазначає, що за рахунок поліпшення технологічних процесів можливий ще ріст на 5-10 %, але не в рази.
"Тобто до кінця року нам така кількість точно не загрожує. Можливо доведуть випуск до 100 "Шахедів" в день і це максимум, на що вони здатні", - сказав Романенко.
Він зазначив, що технічно запуск одночасно великої кількості безпілотників росіянам зробити не складно.
"Пускова установка до "Шахеда" - це рейка, як правило, на бетонній плиті, тому скільки наберуть людей до запуску, то стільки і можуть запустити дронів одночасно", - додав експерт.
При цьому він наголосив, що стріляти по таких пускових установках немає сенсу, бо їх відновлюють відразу і ефект може бути лише в разі великого скупчення дронів для пуску.
Російські атаки "Шахедами"
Як повідомляв УНІАН, в матеріалі Mezha.Media йшлося про те, що росіяни планують до кінця 2025 року збільшити масштаби виробництва безпілотників типу "Шахед", а також їхніх імітаторів. І уже протягом наступних років РФ може поступово масштабувати виробництво до 500 дронів на день.
Авіаційний експерт Костянтин Криволап розповів, що він нарахував десь шість-вісім різних розробок для протидії "шахедам". Водночас щодо дронів-перехоплювачів, які можуть підійматися на висоту до 4000 метрів, аналітик наголосив, що вони потребують потужних двигунів та акумуляторів для досягнення таких висот, і з цим можуть бути проблеми.