7 найстаріших авіаносців світу, які не поспішають на 'пенсію'

Попри десятиліття служби, ці сім гігантів морів продовжують нести бойове чергування, доводячи, що справжній термін життя авіаносця визначається не роками, а модернізацією, технічним обслуговуванням і стратегічною гнучкістю, пише Wionews.

Авіаносці — найпотужніші інструменти проєкції сили, коли-небудь створені людиною. І хоча більшість кораблів цього класу виводяться зі строю через кілька десятиліть, деякі продовжують служити понад півстоліття. Завдяки атомній енергетиці, регулярним капітальним ремонтам і радикальним оновленням вони лишаються грізною силою навіть у XXI столітті.

USS Nimitz (США, 1975) — найстаріший атомний авіаносець світу, що досі на активній службі. Його конструкція стала шаблоном для всіх наступних "суперносіїв" США.

Відео дня

USS Dwight D. Eisenhower (США, 1977) — "Айк", як його називає екіпаж, залишається головним інструментом демонстрації сили ВМС США.

USS Carl Vinson (США, 1982) — корабель, що ніс літаки, які підтримували операції в Іраку, Афганістані й Тихому океані.

USS Theodore Roosevelt (США, 1986) — відомий як "Велика палиця", він залишається ключовим елементом флоту, що проходить регулярні модернізації.

USS Abraham Lincoln (США, 1989) — один із найсучасніших серед "старих" авіаносців, нещодавно завершив масштабну перезаправку та оновлення.

INS Vikramaditya (Індія, 1987/2013) — колишній радянський "Баку", проданий і перебудований для Індії, тепер служить серцем її авіаносного флоту.

Ляонін (Китай, 1985/2012) — колишній радянський "Варяг", відновлений і завершений Пекіном, став навчальним і символічним авіаносцем нового Китаю.

Старі авіаносці залишаються у строю не через ностальгію, а через стратегічну цінність. Їхнє довголіття — це поєднання промислової міці, технічної адаптивності та політичного прагматизму. Як показує досвід США, Індії та Китаю, для таких гігантів справжня "пенсія" може настати лише тоді, коли зміниться сама епоха морської війни.

Вас також можуть зацікавити новини: