
Хоча за останнє століття людство зробило вражаючий ривок у сфері транспорту на великі відстані, стародавнє мистецтво морських подорожей, як і раніше, зберігає особливу романтику. Чи то експедиційне судно посеред амазонських джунглів, чи то яхта в Карибському або Середземному морі - можливості, які відкриває подорож по воді, воістину захоплюють.
Незважаючи на численні інновації в галузі суднових двигунів і допоміжних систем, морська термінологія залишалася напрочуд стійкою протягом усієї історії людства, пише SlashGear.
Термін "aft" (корма) позначає напрямок до корми (задньої частини судна) і застосовується однаково - чи то десятифутовий човен, чи то найдовший круїзний лайнер у світі, Star of the Seas, довжиною 366 метрів. Якщо ви чуєте на судні слово "fore", це не попередження про м'яч для гольфу, що летить у вас, а вказівка рухатися в бік носа судна, його передньої частини. Обидва терміни - "fore" і "aft" - позначають напрямок щодо точки, де перебуває людина на палубі, і часто використовуються в командах для екіпажу.
Корма - походження слова
Хоча люди користуються човнами вже понад 10 000 років, слово "aft" (корма) увійшло в морський ужиток приблизно до 1150 року, коли середньоанглійська мова почала витісняти давньоанглійську. Цей термін - скорочена форма давньоанглійського слова "æftan", що означає "найдальший назад" або "позаду". При цьому "aft" і "stern" - не одне й те саме: перше вказує напрямок назад по судну, а друге позначає безпосередньо саму кормову частину корабля. Якщо вам кажуть "йти aft", значить потрібно рухатися до корми.
Протилежні терміни - "fore" і "bow", які відповідно вказують напрямок і місце розташування в носовій частині судна. Від яхтсменів-аматорів до професійних моряків і військово-морських екіпажів - усі використовують цю термінологію, так само як і позначення бортів корабля. Стоячи обличчям до носа, ваша права рука вказує на правий борт (starboard), а ліва - на лівий (port). Використання цих слів замість "ліворуч/праворуч" і "вперед/назад" виключає плутанину серед членів екіпажу, які можуть стояти в будь-якому напрямку, коли їм віддають наказ.
Інші цікаві новини про кораблі
Раніше УНІАН повідомляв, що пасажири легендарного "Титаніка" могли б вижити після фатального зіткнення корабля з айсбергом. Долю пасажирів "Титаніка" міг кардинально змінити інший корабель під назвою "Каліфорніан", що був усього за 8 миль (близько 13 км) від місця катастрофи.
Крім того, ми розповідали, скільки часу служать авіаносці, поки їх не відправляють "на пенсію". Тут дуже важливо знати, що авіаносці США працюють на ядерній енергії, але багато інших країн продовжують використовувати традиційні викопні види палива для заправки своїх кораблів.