Ілюстрація \ REUTERS

Дослідники французької компанії Carbios, що займається промисловими розробками, створили бактеріальний фермент, здатний розчиняти пластикові пляшки протягом кількох годин.

Читайте такожУ Таїланді ченці роблять роби з пластикових пляшок (відео)

Вперше цей фермент у натуральному вигляді був виявлений в купі гнилого листя ще в 2012 році, на його основі вчені і вивели нову речовину, передає Бі-бі-сі. "Усі геть забули про ту знахідку, але вона виявилася кращою в цій сфері", - сказав в інтерв'ю британській газеті Guardian голова наукового відділу Carbios, професор Університету Тулузи Ален Марті.

Відкриття французьких вчених може стати важливим етапом в процесі переробки деяких видів пластику, зокрема, ПЕТ-пляшок, зроблених на основі поліетилену різної щільності. Саме до категорії ПЕТ відноситься більшість пляшок і контейнерів широкого споживання.

Фермент здатний розщеплювати пластик таких пляшок на матеріали, які згодом можуть бути використані для виробництва нових пляшок.

При нинішніх технологіях кінцевий продукт переробки ПЕТ виходить недостатньо якісним для виготовлення нових пляшок. Зазвичай його пускають на виробництво одягу і килимів.

Новий фермент здатний розщеплювати до 90% полімерів всього за 10 годин, і це, за словами вчених, найбільш ефективний і оптимальний фермент для ПЕТ з усіх відомих на даний момент.

Вартість виробництва нового ферменту в промислових масштабах буде невелика в порівнянні з багатьма іншими процесами, вважають вчені. Наприклад, виробництво пластику з нафти обійдеться в 25 разів дорожче.

"Це справжній прорив у виробництві та переробці ПЕТ", - вважає Салех Джабарін, професор Університету Толедо в американському штаті Огайо і член наукової ради компанії Carbios.

Дослідники сподіваються отримати точні відповіді щодо промислового і комерційного потенціалу ферменту в 2021 році, після того, як будуть проведені всі випробування. "Наша мета - перетворити відкриття в масштабне виробництво до 2024-25 років", - каже заступник виконавчого директора компанії Мартін Стефан.