
Засновник логістичної групи компаній "Прайм" Дмитро Льоушкін вважає, що після ухвалення парламентом закону про підвищення акцизного податку в Україні може погіршитися якість пального на АЗС.
"У заправних станцій почався дуже важкий період життя. Тому що у них реально спостерігається проблема з продажами, оскільки нікому продавати. Економіка просіла, вантажний транспорт не їздить, чоловіки всі від ТЦК сховалися, а жінки в Європу поїхали. Людей немає. Відповідно, маючи таку погану ситуацію, станції починають якось викручуватися. Хтось легально, хтось нелегально", – сказав Льоушкін в інтерв'ю УНІАН.
Експерт очікує, що мережі АЗС можуть викручуватися із ситуації, що склалася, у різний спосіб: перестануть бити чеки, продаватимуть так звану "бодягу" і почнуть проводити податкові скрутки.
"Ось у цьому напрямку зараз буде розвиватися ринок. Тому що ніхто не хоче першим підвищувати ціни і тим самим втрачати останнього клієнта. А з систем лояльності там уже нічого урізати за рахунок курсу і цього повзучого подорожчання, яке триває вже місяць", – додав Льоушкін.
Експерт додав, що тільки за останній місяць літр бензину і дизеля в опті подорожчали на 2 гривні, проте мережі АЗС не поспішають перекладати ці витрати на плечі покупців, а урізають програми лояльності, щоб не втрачати клієнтів.
Підвищення акцизу на пальне – що відомо
18 липня Верховна Рада ухвалила в другому читанні законопроєкт про підвищення акцизного податку на пальне. Кошти, отримані від акцизного податку, підуть на потреби Збройних сил. Так, ставки акцизного податку на пальне збільшуватимуться поступово і у 2028 році становитимуть: на бензин – 359 євро за 1000 л; дизельне пальне – 330 євро за 1000 л; скраплений газ – 70 євро за 1000 л.
Засновник логістичної групи компаній "Прайм" Дмитро Льоушкін розповів в інтерв'ю УНІАН, що після ухваленого парламентом закону про підвищення акцизного податку на паливо вже у вересні 2024 року бензин подорожчає на 1,5 грн, дизель – на 2 грн, і газ – на 5 грн.