Оприлюднено інструкцію отримання компенсації / фото УНІАН Володимир Гонтар

Жителям Донбасу буде надано компенсацію за зруйноване житло, яке знаходиться на контрольованій Україною території.

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій опублікувало докладну інструкцію для бажаючих отримати компенсацію.

Читайте такожЖителі Донбасу вперше зможуть отримати компенсацію за зруйноване житло

Хто отримає компенсацію

Компенсацію надаватимуть постраждалим, які є власниками житла на контрольованій урядом території, і яке було зруйноване після 14 квітня 2014 року.

Розмір компенсації

Розмір компенсації визначатиметься за показниками опосередкованої вартості спорудження житла в регіонах України, але не більше 300 тисяч гривень.

Скріншот Mtot.gov.ua

Які документи будуть потрібні

Необхідно подати перший пакет документів до органу місцевого самоврядування/військово-цивільної адміністрації (ОМС/ВГА) або центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) за місцем розташування зруйнованого житла:

  • копію документа з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • нотаріально завірені копії документів, що підтверджують наявність права власності у потерпілого на житло на момент подачі заяви.
  • заяву про проведення обстеження житла за формою;
  • копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

Як довго чекати

Протягом 5 календарних днів з моменту надходження заяви заявнику повинні надати відповідь про рішення та дату проведення обстеження (яке здійснюється у строк не більше 30 календарних днів з моменту прийняття такого рішення).

За бажанням громадянин може приєднатися до роботи комісії з обстеження, надавати пояснення, додавати інші необхідні документи та/або інформацію, здійснювати фото - та відеофіксацію обстеження житла.

За наявності відповідних підстав заявник повинен отримати протягом 3 робочих днів після проведення обстеження від ОМС/ ВЦА акт про проведення обстеження та довідку про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації.

Припинення права власності

Після цього громадянин може самостійно зареєструвати в державному реєстрі прав на нерухоме майно припинення права власності на його зруйноване житло, подавши до держреєстратора акт обстеження житла та документ, що засвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна.

Другий пакет документів

Також необхідно буде подати другий пакет документів в ОМС / ВГ або ЦНАП за місцем знаходження зруйнованого житла. У нього входить:

  • копія акта обстеження житла;
  • Інформаційна довідка (витяг) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про припинення права власності на житло у зв'язку з його знищенням.
  • заява про виплату грошової компенсації (у заяві зазначаються реквізити банківської картки, на яку перераховується компенсація, та зазначається, що заявник не звертався за виплатою ДО ІНШИХ ОМС / ВГА)
  • копія довідки про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації;

Після цього заявник повинен отримати протягом 3 робочих днів з дати прийняття рішення його копію із зазначенням розміру грошової компенсації або відмову в її виплаті.

"У разі прийняття позитивного рішення комісією з виплати компенсації, отримати її на банківський рахунок протягом 5 робочих днів з моменту надходження бюджетних коштів регіональним органам соціального захисту населення", - зазначають у Кабміні.

25 мільйонів гривень

22 Вересня 2020 року Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій попросило виділити 25 млн грн з державного бюджету для забезпечення внутрішньо переміщених осіб тимчасовим житлом у 2021 році.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram