этот материал доступен на русском

На ремонт рейок виділяють недостатньо грошей — голова транспортного комітету ВР

13:46, 25 березня 2019
Транспорт
103 0
Дубневич: УЗ недовиконує обсяги необхідних робіт з ремонту шляхів / фото УНІАН

Державний монополіст "Укрзалізниця" виділяє на розвиток інфраструктури тільки 25% капітальних інвестицій, що явно недостатньо, вважає голова транспортного комітету Верховної Ради Ярослав Дубневич.

Про це він розповів в коментарі 112.ua.

Галузеві експерти й навіть чиновники відзначають, що УЗ істотно недовиконує обсяги необхідних робіт з ремонту шляхів, економлячи на найдорожчих роботах – модернізації та капітальних ремонтах залізничних шляхів. Обсяги виконання реконструкцій значно знизилися порівняно з минулим десятиліттям: у 2017 році був реконструйований 141 км дорожнього полотна, в 2018 – 280 км, за планом на 2019 – 260 км. При цьому обсяг реконструкцій в 2007 році був у 5 разів вищий, ніж у 2018-2019 роках, і становив 1446 км.

"Політика "Укрзалізниці" щодо відновлення інфраструктури полягає в основному в локальному "латанні" залізничного полотна. За потреби щорічно ремонтувати понад 6 тис. км полотна реальні показники ремонтів не досягають і половини від потреби. Це відзначають і міністр інфраструктури, голова правління "Укрзалізниці", ці питання ми розглядаємо і на засіданнях Комітету з питань транспорту", - сказав 112.ua Ярослав Дубневич.

Дубневич зазначив, що ситуація повторюється щорічно. Для прикладу: в 2019 році на розвиток інфраструктури передбачено лише 25% капітальних інвестицій, що явно недостатньо.

"Наслідком стало погіршення технічного стану рейок і обмеження швидкості, що означає збільшення терміну доставки, збільшення витрат на логістику. Хоча враховуючи напрями реформування галузі, основною стратегічною метою УЗ має бути становлення підприємства як оператора інфраструктури, що забезпечує утримання, розвиток і ефективне використання всієї залізничної інфраструктури", - наголосив Ярослав Дубневич.

За його словами, основна проблема українського залізничного транспорту полягає в неможливості в повному обсязі задовольнити потреби суспільства в перевезеннях як вантажних, так і пасажирських. В першу чергу у зв'язку з незадовільним технічним станом інфраструктури, обмеженнями швидкості, наявністю "вузьких місць" інфраструктури, дефіцитом тяги.

Зокрема, на сьогодні суттєвого оновлення вимагає рухомий склад, зазначає Ярослав Дубневич.

"Вважаю, що у вирішенні даного питання слід максимально задіяти Дарницький, Панютинський, Стрийський вагоноремонтні заводи, які є філіями УЗ, а також Крюківський вагонобудівний завод, Львівський локомотиворемонтний, Запорізький електровозоремонтний завод та інші. Це дасть можливість збільшити кількість робочих місць і принесе додатковий дохід в бюджет. Тим більше, що продукція національних виробників є технічно сумісна з нашою інфраструктурою, яка ще не перейшла на технічні стандарти ЄС. Для цього необхідна державна підтримка розвитку внутрішнього виробництва", - підкреслив Дубневич.

Голова комітету з питань транспорту вважає, що допуск до залізничних перевезень приватних перевізників жодним чином не передбачає приватизації залізничної інфраструктури. Вона залишиться у власності УЗ, як державної компанії.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter