Ілюстрація REUTERS

Страховий інститут дорожньої безпеки США (IIHS) провів дослідження найбільш поширених систем допомоги водіям на дорозі. Фахівці з'ясували, що далеко не всі автомобілісти знають про призначення цих комплексів, а також те, що часто самі автовиробники дають неправильну інформацію про свої електронні «помічники».

Читайте такожVolvo представила серійний безпілотник (фото)

За даними спільноти автомобільних інженерів (SAE International), існує шість ступенів автоматизації управління — від повністю ручного режиму («нульовий рівень») до повністю автоматичного («автопілот п'ятого рівня»), коли водій може взагалі не втручатися в управління машиною, пише Autonews.

Відео дня

На даний момент у вільному продажу доступні автомобілі з допоміжними системами першого і другого рівня. Мова йде про функції автоматичного утримання автомобіля в займаній смузі руху та адаптивний круїз-контроль, коли електроніка самостійно підтримує необхідну швидкість і дистанцію до машини, що їде попереду.

При цьому від водія, як і раніше, потрібно постійно тримати руки на рульовому колесі та в будь-який момент бути готовим взяти керування на себе. Водночас назви деяких комплексів можуть збити водія з пантелику. Всього було досліджено п'ять основних допоміжних систем: Autopilot (Tesla Motors), Traffic Jam Assist (Audi і Acura), Super Cruise (Cadillac), Driving Assistant Plus (BMW) і ProPilot Assist (Nissan)

З'ясувалося, що фірмова система компанії Tesla Motors має назву Autopilot, яка потенційно сигналізує автомобілісту про те, що він може відволіктися від управління. Зокрема, майже половина (48%) з 2000 опитаних водіїв заявили, що за включеної функції Autopilot можна забрати руки з керма (проти 33% в інших систем в середньому).

Крім того, досить велика кількість респондентів заявили, що за активного «Автопілота» можна розмовляти телефоном, читати книги, дивитися на пейзажі або набирати текстові повідомлення. Нарешті, 6% водіїв допустили, що Autopilot дозволяє навіть подрімати за кермом (проти 3% щодо інших систем). На даний момент відомо як мінімум про кілька фатальних інцидентів, що сталися з вини водіїв Tesla, які надмірно довірилися електроніці.

Плюс до всього фахівці IIHS відзначили важливість коректного відображення даних та доступності інформації про роботу допоміжних систем. З дисплея водій може дізнатися, як електроніка реагує на ту чи іншу ситуацію або, коли, наприклад, функція тимчасово відключається.

Наприклад, за активного круїз-контролю автомобіль попереду може зникнути за пагорбом і зникнути з радара. Або, скажімо, дорожня розмітка може раптово скінчитися і стати непомітною для камер автомобіля. Зокрема, дослідження показало, що велика частка водіїв просто не знає, як саме діяти в подібних ситуаціях.