Нефьодов: митниці треба об'єднати в єдину юридичну особу / фото УНІАН

Боротьбу з корупційними потоками в митній службі України новопризначений керівник Максим Нефьодов планує здійснювати, впровадивши дієвий контроль всіх процесів.

Читайте такожШтрафи для «євробляхерів» можуть відкласти - Зеленський вніс законопроект

Про це він розповів у студії "5 каналу".

"Митниці треба об'єднати в єдину юридичну особу, тобто відмовитися від цієї історії, коли у нас є якісь князівства: обласний прокурор, обласної суддя, голова ОДА, митник, фітосанітарний інспектор – і це єдина згуртована компанія, яка чекає бізнес з розпростертими обіймами", – пояснив Нефьодов.

Зокрема, він прокоментував, як бачить боротьбу з корупцією на митниці. З одного боку, за словами Нефьодова, потрібно відрізати корупційні потоки, з іншого – створювати умови розмитнення і перетягувати білий, а потім сірий бізнес, підриваючи кормову базу хабарників.

"Будемо відверті, багато хто з бізнесу теж цим годується. Не тільки є погані службовці, які беруть гроші з ангелів", – зазначив голова митної служби.

За словами Нефьодова, деякі схеми можна виключити, забравши окремі рішення у чиновників.

На його думку, можна почати з питань, які вирішуються досить швидко. Серед них назвав питання розмитнення автомобілів.

За його словами, зараз люди дізнаються про обсяги мита, які вони повинні заплатити і як митниця буде оцінювати машину, вже безпосередньо на кордоні. Він зазначив, що причиною цього є каталоги Schwacke.

"Якщо ви приїдете на кордон – на кордоні є так звані засекречені каталоги Schwacke, за якими визначається ціна, і комусь пропускають (авто), комусь донараховують (мита), а комусь донараховують втричі", - розповів Нефьодов.

Він зазначив, що детальної статистики ні у кого немає і ніхто не знає деталей, як саме нараховують податки на авто. Тому серед автомобілістів з'явилося чимало чуток, що різні митниці використовують різні індикативи, а весь процес розмитнення "м'яко кажучи, напівлегальний".

Щоб вирішити таку проблему, Нефьодов пропонує створити єдину базу вартості розмитнення автомобілів на основі даних про вже ввезені машини. Він підкреслив, що ціни неможливо вказати точно, але все ж вартість розмитнення однакових авто, незалежно від комплектації, повинна бути в приблизно однакових цінових рамках.

Створення такої бази має знизити корупцію на митницях, захистити автомобілістів і дозволити їм заздалегідь знати, скільки доведеться платити за розмитнення.

Довідка УНІАН. Кабінет міністрів у грудні 2018 року прийняв рішення реорганізувати Державну фіскальну службу України шляхом поділу її на державні податкову і митну служби.

За підсумками конкурсного відбору голови податкової служби Кабмін 8 травня призначив її керівником Сергія Верланова, який раніше обіймав посаду заступника міністра фінансів України.

Конкурс на посаду голови митної служби з середини квітня поточного року був заблокований рішенням Окружного адміністративного суду Києва за позовом народного депутата з фракції «Блок Петра Порошенко» Андрія Антонищака.

Після розблокування конкурсу 5 липня Кабмін призначив першого заступника міністра економічного розвитку і торгівлі Максима Нефьодова керівником Державної митної служби.