УНІАН

Відсутність конкуренції у вантажних перевезеннях призвела до колапсу під час доставки зернових у порти. Укрзалізницю слід позбавити монополії на перевезення вантажів. Потрібно дозволити приватну тягу.

Про це заявив в ефірі 24 каналу голова Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко. 

"Відсутність конкуренції на магістральних перевезеннях та погана логістика монополіста призвели до колапсу із доставкою зернових в порти. Південно-Західна залізниця наразі взагалі зупинила перевезення збіжжя. Зриваються контракти, постачальники зазнають колосальних збитків за простій суден", – зазначив голова Аграрної конфедерації.

Відео дня

"Залізниця перевозить нині понад 60 відсотків таких вантажів. На жаль, та модернізація, яка планувалася, не відбулася. Монополіст не здатний забезпечити необхідну кількість локомотивів, які могли б обслуговувати наразі понад 20 тисяч вагонів. І треба дати належне, що під великим нашим тиском вдалося все-таки переконати, примусити фактично Укрзалізницю погодитися на використання приватних вагонів. Їх кількість збільшилося за рік приблизно на 11 тисяч. Але катастрофічно не вистачає локомотивів", – каже Козаченко.

Єдиний вихід, на думку Леоніда Козаченка, – це дозволити в Україні розвивати приватну тягу.

"Нам треба щонайменше 250 локомотивів. Взагалі 300. Тоді ми будемо мати повне забезпечення, і не буде ніяких проблем. Але такої кількості локомотивів Укрзалізниця ніколи не купить, тому треба дати право купувати ці локомотиви приватним компаніям. У цьому сезоні виробники готові продавати близько 55 мільйонів тонн збіжжя. Тобто на три мільйони більше ніж торік. Але от ця проблема – логістична – стає найбільшою перешкодою для подальшого розвитку нашого сектору", – зазначив Леонід Козаченко.