этот материал доступен на русском

Українські перевізники переплатили за міжнародні дозволи в 2016-2018 роках понад 20 мільйонів гривень – ЗМІ

15:09, 20 вересня 2019
Транспорт
205 0
фото УНІАН

Українські компанії, що здійснюють діяльність на ринку міжнародних вантажних перевезень, могли переплатити за книжки МДП (TIR Carnets — дозволи на транскордонні вантажні перевезення) понад 20 млн гривень в 2016-2018 роках.

Про це повідомило інтернет-видання "Экономические новости".

Як пояснили в Міжнародному союзі автомобільного транспорту (IRU), щоб знизити витрати компаній-перевізників на міжнародні дозволи і зробити систему дозволів більш привабливою для ринку, в 2016 році IRU переглянув формування вартості TIR Carnets (книжок МДП — дозволів на транскордонні вантажні перевезення). Ціна була знижена значно – майже до 50%. І всім членам IRU було рекомендовано вчинити так само. Але, за даними наших джерел, Асоціація міжнародних автомобільних перевізників (АсМАП) України, там не виконали рекомендацій повною мірою. "Більш того, ймовірно, використовуючи особисті зв'язки, керівництво АсМАП і Страхова компанія (СК) "Перша" реалізували схему, завдяки якій змогли отримати необґрунтований дохід від продажу послуг перевізникам в еквіваленті 20 млн гривень в 2016-2018 роках", — заявило джерело.

Офіційно в IRU відмовилися підтвердити озвучену джерелом цифру, але в той же час визнали факт проведення перевірки.

"На даному етапі ми не можемо підтвердити якісь конкретні суми. Три місяці тому IRU доручив своєму незалежному комітету з аудиту розібратися в цій ситуації. Ми з нетерпінням чекаємо їх укладення, коли їх робота буде закінчена", — заявили в IRU.

Нагадаємо, в серпні 2018 року Антимонопольний комітет України визнав, що СК "Перша" з 2009 по 2017 роки була монополістом на ринку добровільного страхування цивільної відповідальності міжнародних перевізників – користувачів книжок МДП з часткою 100% ринку і за зловживання становищем в 2015-2016 роках оштрафував СК "Перша" на 3 657 177 гривень. Згідно даних сервісу YouControl, Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України належить 24% акцій ПРАТ СК "Перша", а особисто президенту АсМАП Леонід Костюченко – 22,4% акцій страхової компанії.

"Необгрунтований дохід формувався на різниці між тарифами, які АсМАП декларував перед IRU і тарифами, які, як випливає з наших даних, асоціація у зв'язці з СК "Перша" закладала в ціну послуги для перевізників. В результаті, в 2016 році українські перевізники переплатили близько 200 тис. швейцарських франків. У 2017 і 2018 роки переплата досягла 300 тис. франків на рік", — стверджує джерело.

Також нагадаємо, що 3 січня 2019 року колишній голова Укртрансінспекції (в 2014-2015 роках) і співвласник компанії ТОВ "Васт-Транс" Валерій Черненко на своїй сторінці в соцмережі Facebook повідомив про рішення IRU відмовитися від посередництва СК "Перша" і про зниження тарифу.

"Завдяки багаторічній боротьбі за прозоре страхування книжок МДП, під ялинку IRU поклав нам пряме страхування без посередника ПРАТ СК "Перша" та за зменшеними тарифами (приблизно на 5 доларів). Враховуючи кількість видачі книжок МДП приблизно 300 тис. в рік х 5 доларів ≈ 1 500 000 доларів. І таке прозоре страхування тривало з 2007 року ... Ось такі вони — новорічні чудеса!" — написав Валерій Черненко.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter