Фото: liberty-rb.ru

Британські та іспанські вчені виявили, що мікроби мікрофлори кишечнику керують концентрацією серотоніну (гормону "гарного настрою") і таким чином можуть впливати на стан людини, пише журналі PLoS One.

"Наші досліди вказують на те, як сильно мікробіом людини, складний, як Всесвіт, і майже повністю забутий орган, впливає на наше життя. Ми виявили, що рецептори TLR2 в клітинах кишечника не тільки є датчиком присутності мікробів в нашому кишечнику, але і керують транспортуванням серотоніну. Багато чого залишається невідомим, але ми зробили перший крок до розкриття зв'язку між кишечником і мозком", – заявив Хосе Мезонеро з університету Сарагоси (Іспанія).

Читайте такожВживання аспартама сприяє набору зайвої ваги - дослідження

Серотонін є однією з найважливіших сигнальних молекул і гормонів в мозку людини. Він керує сном і емоційними реакціями, відповідає за реакцію на біль, керує роботою судин і багатьох інших "низькорівневих" систем тіла, в тому числі і травлення. Аналоги цього триптаміну – ДМТ, мескалін або псилоцибін – є найсильнішими психотропними наркотиками, тривалий прийом яких часто веде до дисбалансу серотоніну в організмі.

Мезонеро і його колеги виявили, що концентрація серотоніну в людському тілі може змінюватися в результаті активності бактерій в кишечнику, вивчаючи роботу рецептора TLR2 – найважливішої частини вродженої імунної системи, яка сповіщає про організм присутності корисних бактерій і захищає організм від патогенних мікробів.