В 2020 році про Україну брехали частіше, ніж про вакцини / фото УНІАН

За усіма параметрами, 2020-й рік виявився поганим для об'єктивної реальності. Імпічмент президента США Дональда Трампа, пандемія коронавірусу і протести руху Black Lives Matter  стали подіями, які супроводжувалися великою кількістю дезінформації в інтернеті.

Читайте такожРосія поширює брехню про оксфордську вакцину від COVID-19, щоб продати свою – БританіяАле, як пише New York Times, головні теми, про які брехали в мережі цього року, були майже незмінними. Видання посилається на дані компанії Zignal Labs, яка займається відстеженням дезінформації.

Найбільше дісталося фінансисту й мільярдеру Джорджу Соросу. В 2020-му році його часто атакували за допомогою теорій змови правого ухилу. Таким чином, неправдивих історій про нього накопичилося найбільше. З 2,6 мільйонів згадок про нього за поточний рік, 1,1 мільйон були фальшивими. А це більше 45%.

На другому місці опинилася Україна. Пік згадок про неї припав на період проведення процедур, пов'язаних з імпічментом Дональда Трампа в США. Окрім України в цей час також в мережі часто вживали різні терміни, такі як "тіньова держава". New York Times пише, що 34% з 9,2 мільйонів згадок про Україну були позначені як дезінформація.

На третьому місці - вигадки про загрози голосування поштою на президентських виборах в США. Їх підживлювали ЗМІ правого ухилу і сам американський президент. Більше 20% згадок про голосування поштою в 2020 році були брехнею, про що свідчить аналіз Zignal Labs. Розповіді на цю тему часто були переповнені такими словами, як "шахрайство" і "афера".

Читайте такожWashington Post: Росія використовує COVID-19, щоб поширювати свою брехнюТакож в десятці тем для дезінформації в 2020 році опинилися біологічна зброя (24,2% згадок були неправдою), "антифа" (19,4% повідомлень - неправда), Джо Байден і заклики позбавити поліцію фінансування (14,2%), гідроксихлорокін (9,2%), вакцини (8,2%), головний епідеміолог США Ентоні Фаучі (3,2%), а також маски (0,8%). Компанія Zignal Labs збирає свої дані з соціальних мереж, таких як Facebook, Instagram і Reddit, а також з газет і стенограм телевізійних ефірів. Аналітики компанії здебільшого зосереджуються на темах, пов'язаних з виборами в США і пандемією COVID-19.

Видання зазначає, що це не точний підрахунок всіх фальшивих повідомлень в медіа-просторі. Однак, аналіз компанії дає можливість в цілому уявити картинку, яку брехню поширюють найчастіше.

Вас також можуть зацікавити новини:

Читайте новини світу і переклади зарубіжної преси на каналі УНІАН ІноЗМІ