Перхлораты знайдені на Червоній планеті в 2008 році / фото NASA

Вчені з Единбурзького університету в Шотландії з'ясували, що Марс непридатний для існування мікроорганізмів із-за наявності на поверхні планети хімічних сполук, називаних перхлоратами. Ці речовини є солями хлорної кислоти і отруйні для живих істот. Результати дослідження опубліковані в журналі Scientific Reports.

Біологи вивчили вплив перхлоратів у концентраціях, характерних для марсіанського грунту, на бактерію Bacillus subtilis, яка часто зустрічається на космічних апаратах і служить джерелом біологічного забруднення. З'ясувалося, що в поєднанні з ультрафіолетовим випромінюванням токсичність сполук збільшується, що робить їх смертоносними для мікроорганізмів. В результаті B. subtilis гине за кілька хвилин.