Більшість великих небесних тіл мають сферичну форму / фото ua.depositphotos.com

Більшість об'єктів у космосі мають сферичну форму, незалежно від того, в якій точці Всесвіту вони знаходяться. Вчені пояснили, які процеси призводять до того, що небесні тіла стають круглими.

Як пише Live Science, якщо коротко, то причиною всьому є гравітація.

"Ефект округлення є результатом самогравітації, гравітації, яку об'єкт — в даному випадку небесне тіло — чинить на себе. Як тільки планета супутник набере достатню масу, власна гравітація притягне її до сферичної форми", - пише видання.

Бруно Мерін, астроном і керівник центру наукових даних ESAC Європейського космічного агентства в Мадриді, для опису цього процесу провів аналогію з кухонною раковиною:

"Вся вода буде витікати через отвір на дні. У випадку з планетами кожна частинка речовини намагається наблизитися якомога ближче до центру ваги".

Космічні об'єкти продовжуватимуть рухати матерію, поки не знайдуть рівновагу — стан, при якому кожна точка знаходиться якомога ближче до центру. І єдина форма, яка досягає такого роду рівноваги в просторі, - це сфера, пояснив він.

У той же час, багато тіл в космосі не мають сферичної форми. Наприклад, астероїди та комети можуть мати будь-яку форму, змінену зіткненнями та міжзоряним обертанням.

Насправді лише близько 20 із майже 300 відомих супутників Сонячної системи є круглими, інші мають більш неправильну форму. Причина в їх невеликій масі: їм не вистачає гравітації, щоб вирівняти свою форму, відзначають вчені.

Раніше УНІАН повідомляв, що вчені виявили загадкову галактику, дуже схожу на двійника Чумацького Шляху.