Науковці дослідили екзопланету \ фото ua.depositphotos.com

Екзопланета під назвою TRAPPIST-1b, розміром з Землю, не буде придатною для життя людини.

Про це свідчать дані нового дослідження, пише Science Alert. Зокрема, нові спостереження телескопа Джеймса Вебба показують, що екзопланета має у 1,4 раза більшу масу та у 1,1 раза більший радіус, ніж Земля. При цьому  температура на ній становить 230°C. Така температура викликана її близькістю до головної червоної зірки-карлика: вона обертається навколо неї лише за 1,5 дня та отримує вчетверо більше випромінювання, ніж Земля.

Навколо червоної карликової зірки TRAPPIST-1 обертається  ще шість екзопланет, але поки науковці не змогли встановити, чи  придатні вони для життя.

Карлика TRAPPIST-1, що включає сім скелястих екзопланет, відкрили у 2017 році. Вони обертаються навколо червоної зірки М-карлика на відстані 40 світлових років.

Три з семи екзопланет знаходяться в так званій зоні життя зірки – на відстані, що не настільки близька, аби вся рідка вода на її поверхні випарувалась або замерзла.

"Цих зірок у Чумацькому Шляху вдесятеро більше, ніж таких зірок, як Сонце, і в них вдвічі більше шансів мати скелясту поверхню. Але вони також дуже активні – вони яскраві, коли молоді, і випромінюють спалахи та рентгенівські промені, які можуть знищити атмосферу", – пояснив Томас Грін - астрофізик Дослідницького центру Еймса.

Завдяки телескопу Вебба вперше вдалось виміряти температуру екзопланети за кількістю інфрачервоного світла, яке вона випромінює.

"Планета припливно замкнена, тобто один її бік постійно звернений до зірки, а інший – у постійній темряві. Якщо на ній є атмосфера для циркуляції та перерозподілу тепла, вдень буде прохолодніше, ніж без атмосфери", – додав астроном CEA П’єр-Олів’є Лагаж.

Дослідники змогли зафіксувати п’ять вторинних затемнень TRAPPIST-1b і, вивчивши їх, встановили, що денна температура на екзопланеті становить  близько 230 градусів за Цельсієм. Ця температура, хоча й нижча, ніж на "денній стороні" Меркурія в Сонячній системі, але не свідчить про наявність атмосфери і не придатна для життя.