этот материал доступен на русском

Є три моделі навчання для нацменшин: Гриневич розкрила деталі законопроекту про середню освіту

13:43, 13 березня 2019
Суспільство
4411 0
За словами Гриневич, законопроектом передбачено три моделі навчання / фото УНІАН

Як передає кореспондент УНІАН, про це повідомила міністр освіти та науки України Лілія Гриневич на засіданні уряду.

Читайте такожШколярам зарахують результати міжнародних мовних іспитів як підсумкову атестацію

«Ми пропонуємо три моделі, які оприлюднюємо за результатами консультацій щодо закону «Про освіту», рекомендацій Венеціанської комісії і, головне, утвердження нашої основної ідеї - не може бути громадянина України, який не володіє вільно державної мовою», - сказала Гриневич.

Вона уточнила, що моделі відрізняються залежно від мовних груп.

«Тому що різним мовним групам треба різну кількість часу для того, щоб вони вивчили державну мову... Перша модель передбачена для корінних народів України, які проживають у мовному середовищі своєї мови, а також мови державної, і не мають держави, яка б цю мову захищала і розвивала», - сказала міністр і додала, що таким народом є кримські татари.

«Друга модель - для шкіл з мовою навчання національних меншин, мова яких належить до мов Європейського союзу... Основні принципи - материнською мовою поряд з вивченням державної вони навчатимуться в початковій школі, у п'ятому класі не менше 20% річного обсягу навчального часу має вже викладатися українською з поступовим збільшенням обсягу, щоб в дев'ятому класі досягти позначки не менше 40% навчального часу державною мовою, починаючи зі старшої школи - не менше 60% річного обсягу навчального часу у цих закладах має читатися державною мовою», - пояснила Гриневич.

Третя модель, за її словами, працюватиме для решти національних громад України.

«Вона стосується тих, мова яких належить до однієї з української мовної сім'ї, а також, які проживають переважно в середовищі власної мови, наприклад, якщо це тільки російськомовні території. Там початкова школа також буде здійснюватися рідною материнською мовою поряд з вивченням української, діти до завершення початкової школи вже мають змогу володіти українською мовою, і з п'ятого класу буде не менше 80% навчального часу державною мовою», - сказала вона.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter