Встановлено, що судновласник не забезпечив судно системою управління безпекою / фото УНІАН

Державна служба морського та річкового транспорту України завершила розслідування за фактом аварії танкера «Делфі» (Delfi) біля узбережжя Одеси, яка сталася 22 листопада 2019 року.

Читайте такожАварія танкера в Одесі: усіх членів екіпажу врятували (фото)Як повідомляє прес-служба відомства, цей танкер-бункерувальник - IMO 8866266, прапор - Молдова, судновласник «MISTER DRAKE PC» зареєстровано в Лондоні (Великобританія).

«Судно стояло на якорі на Одеській банці та через обмежену кількість палива, води, провізії та прогноз погоди, яким передбачалось погіршення погодних умов, о 18 год 47 хв 20.11.2019 подало сигнал лиха «MAYDAY», - повідомила прес-служба.

Відео дня

Надалі танкер через погодні умови почав дрейфувати та 22 листопада о 9.26 сів на мілину в акваторії Одеського морського порту (район Чорноморського яхт-клубу, пляж «Дельфін»).

Встановлено, що основною причиною аварії стали численні порушення судновласника і капітана судна. Зокрема, судновласник не забезпечив судно системою управління безпекою (СУБ), паливно-мастильними матеріалами тощо. Аварійне судно обслуговувалося командою лише з трьох членів екіпажу (мінімальна кількість для такого судно - 5 осіб), капітан, який отримав відповідні вказівки від судновласника, кілька раз відмовлявся від допомоги.

Крім того, капітаном і екіпажем не відпрацьовані дії відповідно до аварійного стану судна, наявних ризиків тощо.

За результатами розслідування дано низку рекомендацій. Зокрема, якомога швидше зняти судна з мілини, щоб запобігти його «вростанню» в ґрунт, постійно моніторувати стан морської води тощо.

Як повідомляв УНІАН, у Чорному морі біля Одеси зазнав аварії танкер «Делфі» з трьома українцями на борту. Танкер подав сигнал лиха ще ввечері 20 листопада, коли потрапив в зону нагляду морського порту «Южний» (Одеська обл.). Пізніше в результаті негоди його віднесло до пляжу «Дельфін» в Одесі. За даними Адміністрації морпортів, цей танкер був без вантажу. Водолази евакуювали трьох членів екіпажу, які були знесилені і сильно замерзли.

Аварія танкера призвела до забруднення узбережжя. Зокрема, за інформацією в.о. голови Держекоінспекції України Єгора Фірсова, гранично допустимі норми були перевищені в 157 разів, пізніше в мерії заявили, що рівень забруднення значно знизився. Навколо танкера були встановлені спеціальні бонові загородження.

Також з'ясувалося, що у танкера були проблеми з судновими документами. Як одна з версій обговорювалася можливість його участі в незаконній дозаправці суден. Але Держприкордонслужба даний факт не підтвердила.