Держава має допомогти Укрзалізниці залучити фінансування, і не допустити зростання тарифу на залізничні перевезення  / фото ua.depositphotos.com

Зараз Україна потребує максимального збереження реального сектору економіки, а тому владі потрібно приділяти більше уваги ситуації з логістикою, яка є для цього сектору найголовнішим фактором, і втримувати тарифи на перевезення від підвищення. Про це заявив директор Інституту системних статистичних досліджень, член-кореспондент НАН Ігор Манцуров. 

"Наразі у нас, на превеликий жаль, дуже критична ситуація з розвитком реального сектора економіки. По-перше, тому що немає можливості його кредитувати. Крім того, ми повинні розуміти, що війна в першу чергу впливає на стан інфраструктури. Це одне із завдань армії окупанта – руйнування логістичної, транспортної, інфраструктурної складових, адже це в першу чергу впливає на стан економіки і на можливості розвитку реального сектору. А реальний сектор в першу чергу залежить саме від логістики та від тих цін на транспортні потоки. Так що тут залежність абсолютна, а кореляція дуже висока і значуща", - наголосив Манцуров. 

Саме тому, переконаний експерт, держава повинна активніше впливати на цінову політику у галузях, які є критично важливими для експортерів. 

Відео дня

"В умовах війни держава має стати одним із найсерйозніших важелів регулювання економіки, в тому числі і цінової політики. Якщо цього не буде, - а цього сьогодні немає, - ми спостерігаємо високий рівень зростання цін на перевезення. Тому вплив держави на розвиток економіки має підвищуватися", - підкреслив Манцуров. 

Він пояснив: жодна країна не розвивалася протягом війни і не змогла розвиватися після її закінчення, якщо не було вжито максимальних заходів для стимуляції розвитку реального сектору економіки. Такі заходи влада має вживати вже зараз – до прикладу, допомагаючи державним компаніям з пошуками фінансування. 

"У держави є прямі важелі, тобто директивне зменшення тарифів та вплив на цінову політику. І опосередковане - через ринкові механізми: пільгові кредити, залучення іноземних коштів для розвитку саме тих галузей, які ми вважаємо найбільш перспективними зараз і після нашої перемоги. Зараз можна поєднувати прямий вплив держави і тих ринкових важелів, які ми можемо використовувати", - резюмував Манцуров. 

Раніше в Українській зерновій асоціації також заявили, що подорожчання залізничних вантажних перевезень призведе до скорочення посівних площ, а скорочення валютних надходжень призведе до подальшої девальвації гривні та додаткового тиску на показник інфляції. Внаслідок цього рішення постраждають вся економіка та споживачі України.