фот

Щороку батьки обирають між десятками яскравих пропозицій, де маркетинг інколи звучить гучніше за реальність. Про пастки освітнього маркетингу та реальні критерії вибору школи пише СЕО КМДШ Всесвіт Ліна Жигінас у своїй колонці для The Page.

"Освітній маркетинг створює враження, що якість можна побачити на фото чи у відео, хоча справжня школа вимірюється не глянцем, а щоденним досвідом дитини — тим, як її там чують, підтримують, допомагають розкривати потенціал", — зазначає Жигінас.

Авторка нагадує, що популярні списки на кшталт "топ-10 шкіл" здебільшого базуються на академічних показниках, тоді як якісна освіта охоплює розвиток мислення, емоційного інтелекту та вміння взаємодіяти з іншими.

Відео дня

За даними Українського центру оцінювання якості освіти, цього року лише 3417 учасників Національного мультипредметного тесту отримали максимальні 200 балів хоча б з одного предмета — майже вдвічі менше, ніж у 2022-му. Це, за словами Ліни, демонструє, що високі місця у рейтингах не гарантують персональний результат для кожної дитини. Окрему увагу вона приділяє комерційним рейтингам у медіа.

Ліна Жигінас

"Коли школа потрапляє в "топ" комерційного рейтингу, це може означати одне з двох: заклад інвестує в комунікацію або має справді сильні результати. І те, й інше заслуговує на повагу, але жодне не гарантує, що саме там буде комфортно саме вашій дитині", — зазначає СЕО КМДШ Всесвіт.

Жигінас також наголошує, що реклама, яскраві сторінки в соцмережах чи відеоролики створюють лише перше враження, але не відображають реального середовища, у якому перебуває дитина щодня.

"Реклама — це запрошення познайомитися ближче, але не підстава для остаточного вибору", — пише вона.

У матеріалі також представлені результати дослідження КМДШ. Воно показало, що під час вибору школи для родин найважливішими є: психологічний комфорт дитини, якісна комунікація з викладачами, фізична безпека, сучасні методики навчання та професійність педагогів. Саме ці критерії, підкреслює авторка, найчастіше залишаються поза увагою більшості рейтингів.

У підсумку Ліна Жигінас наголошує, що рішення варто ухвалювати після особистого знайомства зі школою. Адже школа — це середовище, у якому дитина проводить значну частину свого життя. Тому обираючи школу, важливо шукати не "топ-заклад", а свій — той, де дитину бачать, її підтримують у помилках і щиро тішаться її успіхам. Справжня школа — не там, де найвищі рейтинги, а там, де щасливі діти виростають в успішних щасливих особистостей.