
У Росії власних артилерійських систем вистачить ще надовго, інша мова – танки та певні літаки, які ворог регулярно втрачає на фронті. Про це заявив військово-політичний оглядач Олександр Коваленко в ефірі телемарафону.
За його словами, артилерійську систему дуже важко повністю знищити.
"Її можна пошкодити, але там дуже швидко працюють ремонтні бригади. Проте, якщо система виведена з ладу навіть на тиждень чи два тижні, це означає що стільки часу вона не стріляє. Й це все ж таки плюс. Але, якщо порівнювати з основними бойовими танками, бойовими броньованими машинами (з кількістю – УНІАН), артсистем на складах, центрах збереження у російських окупантів залишається достатньо, щоб приблизно ще до року компенсувати втрати", - каже експерт.
При цьому, як він уточнює, йдеться про компенсування не тільки повністю готовою одиницею, а й заміною стволів. Тобто, у росіян цієї техніки є достатній потенціал, у той час, як по танках та ББМ "потенціал є майже спустошеним".
"Там залишилося максимум пів року компенсації та з дуже сумнівною ремонтною придатністю", - сказав Коваленко.
Кажучи про авіацію противника, він зазначив, що у цьому напрямку все набагато складніше для самих російських окупантів. Експерт уточнив, що є два типи авіації. Зокрема, літаки, які окупанти можуть будувати з нуля, та авіацію, яку наразі вони виробляти не можуть, наприклад, це штурмовики Су-25. Аналітик звернув увагу, що саме Су-25 останнім часом часто збивають, в основному, на сході України.
"Росія не може їх зараз виробляти – немає відповідних ліній виробництва. Вона їх може тільки ремонтувати та час від часу модернізувати. Отже, це - незворотні втрати. Якщо ми говоримо про втрати Су-34, Су-35 - вони їх можуть будувати. Але у них приблизно до однієї ескадрильї на рік кожній цих типів. Тобто, Су-34 вони можуть на рік зробити 8-10 бортів", - сказав аналітик.
Він додав, що таку ж кількість у РФ можуть будувати Су-35.
"Всі інші літаки – Су-24, Су-30 - це переважно – модернізація. Й тут найцікавіше – за перше півріччя 2024 року російські війська не отримали жодного модернізованого Су-30. Вони за перше півріччя отримали чотири Су-35 та чотири Су-34. Якщо порівняти з загальною кількістю втрат, вони втрачають набагато більше кожного року, аніж можуть виробляти", - впевнений експерт.
Нагадаємо, військово-політичний оглядач Олександр Коваленко вважає, що атаки по російських військових аеродромах, наприклад, у Морозовську, де базуються бомбардувальники, потрібно, щоб вивести з ладу саме літаки, а не інфраструктуру.
Він зазначив, що поки західні союзники не дозволяють ЗСУ завдавати ударів, наприклад, балістичними ракетами ATACMS по військових об’єктах противника, в тому числі аеродромах на території РФ. Тому Сили оборони на зараз використовують для цього дрони. Експерт сказав, що у дронових атак є нюанс, який "треба визнавати". Зокрема – дозвукова швидкість. Дрон літає зі швидкістю 150-180-200 кілометрів на годину та, коли з’являється загроза нальоту дронів, російські окупанти мають деякий час для того, щоб свої літаки перебазувати. Проте не всі літаки встигають залишити аеродром.