Чфото Wikipedia

Старі моделі літаків Boeing, зокрема ранні версії 737, мали характерні похилі панелі над кабіною пілотів — так звані "вікна-брови". Вони не були декоративним елементом чи жартом дизайнерів — ці вікна виконували дуже практичну функцію, пише Supercar Blondie.

Для чого потрібні були "вікна-брови"

У 1960–1980-х роках пілоти не мали GPS, сучасних радарів чи електронних систем навігації. Вони значною мірою покладалися на візуальні орієнтири.

"Брови" дозволяли екіпажу краще бачити під час розворотів, заходу на посадку чи маневрів. Через ці вікна пілоти могли спостерігати інші літаки, а вночі — навіть орієнтуватися за зірками.

Відео дня

"Це було просте, але геніальне рішення для покращення видимості — особливо під час маневрів", — пояснюють в авіаційних колах.

Чому від "брів" відмовилися

З розвитком технологій — появою точних радарів, автопілотів і GPS — додаткові вікна втратили сенс.

У 2005 році Boeing офіційно прибрав "вікна-брови" з виробничої лінії, починаючи з модифікацій 737 Next Generation.

Рішення мало й практичні причини:

  • менше ризику витоків повітря,
  • зменшення аеродинамічного опору,
  • зниження ваги літака,
  • менше відблисків на приладах.

Деякі екіпажі навіть заклеювали "брови" скотчем або схемами польотів, щоб уникнути засліплення сонцем.

Вас також можуть зацікавити новини: